AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.281

problem med c-lås (E34)

När jag använder mitt fjärrlås för att låsa min 525 -94 så låser den bilen. En halvsekund senare så låser den upp dörrarna igen. Problemet har börjat nu under vinter. Eftersom jag bor i Västerbotten så är de mycke salt på vägarna. Fick en idé att de kanske är vägsalt på någon av givarna(?). Någon som har lite bättre koll än mig? :)
Visa användare
9
Uffe Magnusson
520i Touring -92
JAg har sett den här frågan förut här på forumet.Pröva att leta lite i gamla inlägg.
Om jag inte minns fel så var det nån säkring som gått.

L.A.G.N.A.F
Perka
Jag hade nästan samma fel bara det att det låste upp så fort jag hade låst...Prova med att vrida nyckeln 45 grader och håll kvar i några sekunder finns tydligen något minne i låset ...

co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Jag har haft samma problem, det hade kommit in vatten under den elektronik och säkringsbox som sitter under baksätet. Ett kontaktstycke var rejält dränkt och hade ärgat. Efter upptorkning/rengöring så fungerade det igen.
Gu
195
Gumpy
330 -01
Har samma problem på min, och på min är det låset till bakluckan som kärvar. Jag ser till att låsa bakluckan med nyckeln bara så funkar övriga C-låset som vanligt.
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Jag hade ett liknánde problem, och jag trodde att jag kollat allt.
jag rev ner alla lås och mätte upp kablar och till slut visade sig vara en säkring under baksätet som hade ärgat av i ena kanten, det syndes inte att den var trasig.
Säkringen var nummer 30 under baksätet.
Kolla den för säkerhets skull.
Lars
Tack för alla tips. Har inte hunnit prova något än eftersom jag är på jobbet. Ville bara tacka er alla för att ni är så hjälpsamma.

/a
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.