|
|
|
|---|---|
|
Håller på sätta ihop kolvar och stakar men kolvbultarna nyper bara fast i stakarna så att dom snurrar med kolvbult och allt istället för att glida på bulten. Vad har jag inte tänkt på? Att köra...ja det är kul | |
|
Samma sak hände mig, men så länge du håller rätt på vilket håll kolvbulten satt, samt att du inte blandar ihop dem ska det gå bra... Mina mådde bra av en lätt polering. Hade en tunn beläggning på bultarna, precis där vevstakarna inte hade gått på. Hoppas du förstår vad jag menar. elpe300 |
|
|
det jävliga är ju att jag inte vet vilken kolvbult som satt vars. Skickade iväg kolvarna på svarvning och då plockade han isär bultar och kolvar utan att märka dom. :( Att köra...ja det är kul |
|
|
Jaha! Då har inte jag någon lösning till dig. Någon annan kanske!? Svarvat kolvarna? Ska du överladda? elpe300 |
|
|
Kanske det kanske :) Att köra...ja det är kul |
|
|
på överfallen ska det ju stå ett nummer gör det inte det på dina? numren ska ju vara på samma sida. |
|
|
>Max_F Det var inte överfallen som var problemet. Det är kolvbultarna som nyper fast i bussningen i staken. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 (Bygger pulssplitt grenrör till M3 E30) |
|
|
har fått höra nu att det tydligen ska gå bra ändå. kolven ska visst låsa fast kolvbulten när aluminiumet blir varmt. då ska staken börja snurra istället...får väl se hur det går med det Att köra...ja det är kul |
|
| kolvulten måste gå lätt i staken. Den ska glida ur nästan av sin egen tyngd när den är insmord med olja. Går den trögt kommer den inte att få smörjning, bli blåanlöpt, ökat slitage eller eventuellt nypa i staken. Kan bli dyrt om du har otur. | |
|
Du har förmodligen nått skräp imellan! Ta isär och kolla Den måste som sagt gå lätt |
|
|
okej. då får jag väl plocka isär och putsa av den. Att köra...ja det är kul |
|
| a jag hajjade inte riktigt felet där men jag har varit med om samma problem när jag renoverade en v6 då var det att jag hade haft för brottom och bara smällt dit kolvbultarna då hade några kommit lite snett och skadat bussningarna vart till o göra om bara och var lite mer nogran så funkade det klockrent sen. | |
|
slipade av kolvbultarna då funkade det. men nu ska det bli andra kolvar så det är bara att plocka isär igen Att köra...ja det är kul |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.