AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
969

CABBEN LÄCKER

JONTE
JAG HAR EN 318 CAB 95 OCH DEN LÄCKER VID BAK RUTAN NÅGON SOM HAR NÅGOT TIPS ELLER VARIT MED OM SAMMA SAK

CABBEN
Ra
17
Rackham
318i Touring -91
Har haft samma problem med min -88 och använde epoxylim sitter som berget men e lite trixit att få upp spänsten i plasten för jag antar att du oxå har plastruta.

325 Cab
/Rickard
JONTE
ja jag har plast ruta men det läcker i nedre hörnen har provat att lägga silicon runt men det blev inte bättre vet du hur man byter rutan det kanske blir tätt om man byter den

CABBEN
Ra
17
Rackham
318i Touring -91
Ägaren innan mig bytte bakrutan hos en firma som syr och reparerar båtsegel. Annars kanske de går att fixa hos en vanlig glasmästare.
Bjudko
Tror inte det blir tätare bara för att man byter ruta, byt listen istället.

Dessutom jävligt mycket billigare

Snart 18...
MGB - 67:a
Bjudko
Eller va d nu e som skall hindra att fukt kommer in...

Snart 18...
MGB - 67:a
er
256
eraabos
M3 E30-88
Bjudko..... Har du sett/tittat på en BMW cab?
Har du inte det, så gör det inann du säger att man ska
byta "listen" !
Patte
Bjudko: det är ju det jag säger!! du ä ju fan inte smart knip igen om det du inte kan o låt pojkarna som inte har tummen mitt i hand diskutera!

Det man inte vet mår man inte dåligt av..
JONTE
är det någon som vet hur mycket det kostar att byta rutan för jag har nämligen en liten spricka i den också. tror ni att man kan ta det på glas försäkringen så att det inte blir så förbannat dyrt.

CABBEN
Ring och fråga ditt försäkringsbolag.
Jag och en kompis bytte bakrutan själva till min E30 cab nu i våras och det blev riktigt bra. Vad själva plastrutan kostar vet jag inte, då jag fick en med på köpet när jag köpte cabben.

Lycka till/ M3
JONTE
hur bytte man den syr man fast den eller drar man bara i dragkedjan så lossnar den det går nämligen en drag kedja runt rutan

CABBEN
er
256
eraabos
M3 E30-88
Har du drag kjedja så tror jag inte att det är original.(jag har det inte på min E30 Cab, kommer inte ihåg hur det ser ut på E36). Det borde gå att sy en ny
plast ruta, hör men närmaste sadel makare.
Har du dragkedja borde det vara ganska enkelt att byta, men jag vet inte hur det riktigt ser ut på din bil.
Till min cab fanns det en bruksanvisning och monteringssats med plastrutan. Det var bara att följa steg för steg. Det tog lite tid då vi sydde hela rutan.
OBS! Jag köpte bilen i Tyskland och det var där jag fick rutan. Hoppas att det finns till din bil i Sverige.
cl
81
claude
325ia cab91
m535 85
m545 86
530iat 93
jag har också dragkedja(E-30 91 ) har bestält ny från tyskland genom bekanta ,inte lika dyrt som här i sverige hoppas jag!
ett tips; ring eller maila dom kunde fixa till mycket bra pris

Länk

MER SOL ( skulle köpt en u-båt i stället)
JONTE
ringde till bmw dom sa att man var tvungen att special verktyg för att byta rutan

CABBEN
cl
81
claude
325ia cab91
m535 85
m545 86
530iat 93
tillverkningsdatum 91/9 fick cabben drag kedja
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.