AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
799

Hur får jag bort dörrsidorna?

Wo
34
Wolverine
318ti Compact 95
Hur får jag bort dörssidorna? Jag hittar inga skruvar... är det bara att rycka och slita eller har man sönder dem då? hoppas att någon vänlig själ kan berätta för mig! :)

Det bukar sitta skruvar i handtagen och även där du öppnar dörren (kommer inte på vad det heter) Kolla noga så att du inte glömmer någon, ta bort "låspluppen" (kommer inte på vad den heter heller) är också en bra idé. Sen är det bara å rycka, stivka gärna in handen mellan sidan och dörren så att du känner vart plastplupparna sitter, dom brukar nämligen ha en förmåga att gå av om man är för oförsiktig....

Dåligt ordförråd idag =)

~ Over and out ~
Just ja, Du sa sedan föra dörrsidan uppåt för att få bort den, det är en skena som är nertryck i gummilisten... Ja du fattar vad jag menar när du fått bort den...

~ Over and out ~
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Finns ett väldigt bra verktyg hos Biltema för att lossa expanderpluggar som dörrsidor sitter fast med, tror det kostar runt 30 spänn. Annars kan man använda en skruvmejsel att bända med, men lägg en tyg trasa mellan så du inte repar lacken.

Mvh Jens
BMW CS # 5080

Min bil: Länk
Wo
34
Wolverine
318ti Compact 95
Men de där skruvarna då? sitter de gömda? för jag hittar bara ett hål och det är i handtaget....men där verkar det inte sitta någon skruv...åtminstone ser jag ingen....
Kan kanske sitta nå gummipluggar eller nåt, jag vet faktiskt inte... Dom kanske vill dölja dom där små skönhetssänkande grejjerna på våra pärlor?

~ Over and out ~
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.