|
|
|
|---|---|
|
Vad har ni betalat för era bromsskivor på Bmw till era M3:or? Jag är i tagen o byta nu och har läst en massa här på forumet om olika fabrikat på bromsskivor mm och kommit fram till att orginal passar nog mig bäst. 3.2 har ju en flytande compound skiva som nog är ganska bra ändå, jag är ju fullt nöjd med mina bromsar och jag fiskör ju inte med min bil precis :) Men hur mycket jag än läst här på forumet så har jag inte hittat något pris på orginal skivor?? Gärna pris på skivor både fram och bak. Mvh Björn 1BJÖRN Länk | |
| Kanske enklast att ringa BMW reservdelar & kolla..? | |
|
Jo jag har ringt till Bmw Hbg hela förmiddagen o bara blivit placerad i kö! Har även hört att vissa Bmw handlare ska vara billigare än andra så jag vill bara kolla läget lite. Nuuu! Äntligen kom jag fram! Pris för skiva fram 1495:- Pris för skiva bak 1095:- Någon som har fått bättre pris någon annan stann? 1BJÖRN Länk |
|
|
Är det inte samma skivor bak på 3.0 och 3.2? Jag köpte iaf skivor bak till min hos bmw i Gävle i nyligen, dessa kostade ca 700:- st har jag för mig. Mvh Jens BMW CS # 5080 Min bil: Länk |
|
|
JN: Jag vet inte om det är samma skivor bak på 3,0 som på 3,2:an? Ska kolla det. Verkar billigt på Bmw i Gävle!? Får ringa och kolla. 1BJÖRN Länk |
|
|
Bak är det, vad jag kan se, samma art nr på skivorna. Fram skljer det sig. Detta är alltså jämfört mellan E36 M3 3.0 och E36 M3 3.2 /Anton |
|
|
Det stämmer att det är samma skivor bak på 3,0 och 3,2:an. Priset är oxå det samma enligt Bmw Hbg. 1BJÖRN Länk |
|
|
Fick pris av M-bilar i Eskilstuna för byte av skivor och belägg runt om (exakt samma som M3 96-)=drygt 8000:- med arbete och bromsvätska. /B |
|
|
Jag fick loss skivor båda fram och bak för 3600:- På Bmw i hbg! Ett mycket bra pris! Tur att man är stammis där! :) 1BJÖRN Länk |
|
|
Vet att detta kanske inte stämmer i Sverige jämfårt med spanien, men here goes. Pris hos BMW Alicante skivor+bromsar FRAM 800€ (ca 7800:-) Hos Midas (firma som bara gör bromsar olja däck o avgas) 256€ (2400:-) Hur kan det skilja så dant, inte kan kvaliten va så annorlunda. Är det bara den FINA BMW stämpeln som kostar. De e mycke pengar i skillnad. Vad tror ni Midas eller BMW. BS |
|
| Mekonomen tycker jag har bra priser på bromskivor,det är Brembo som tillverkar dom så dom borde vara bra. | |
Gemini__ |
Det är identiska skivor(compound) till M5 E34 -95 som till era M3 E36 3.2l har jag för mig. Bara oket som skiljer sig. Dessa skivor finns inte att köpa på Mekonomen iaf. Det finns ingen som jag talat med som kan uppbringa dessa skivor från ngt annat håll än hos BMW själva. Då har jag även fått hjälp av ett företag som letade i Tyskland. Tror att de endast går att inhandla hos BMW själva. 1BJÖRN: Var ett rikigt kanonpris =) Svenska M5 E34 registret: Länk |
|
Tycker att det verkar vara kanonpriser generellt på m3 delar, så roligt är det inte när man tittar på priser för bi-turbon. Skiva fram 4335kr per sida Kloss fram 3250kr per sida Skiva bak är från bmw 750 och har inte priserna på dem. Kloss bak 720kr för båda sidor från 750 Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
Inte är det väl samma bromsar fram på 3.0 & 3.2 det är väl lättare "nav" på 3.2????????? Z MMM Coupe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.