|
|
|
|---|---|
|
Tjeenare! Såsom rubriken lyder...Om en bil tar lite vatten, vad är det för fel då? vad ska bytas? vad går det på? lite info tack! Mvh Mohsen | |
|
Antar att du syftar på kylarvätska? I sånna fall kan förslust av sådan bero bl.a. på läckage på någonstan kylardel/slang, värmepacket etc... eller i värsta fall att kylarvätska kommer med i förbränningen eller in i oljan pga trasig topp/packing. (samt säkert något annat oxå) Om du söker efter kylarvätska kommer du troligtvis har läsning i ett par timmar om div. sätt vätskan kan försvinna på. |
|
|
Det är inte helt enkelt att svara på, men lägg ut något (stort papper typ...) under bilen för att se om det läcker någonstans. Det finns hur många troliga felorsaker som helst, toppackning, värmepaket, kylaren, kylarslang, expansionskärl m.m. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Jag är inne på att köpa en e34, och såg då den här annonsen: ___ diamantsvart, svart skinnstolar, färdator, trä inredning, 4xelhiss, ABS, EJ AC, 193hk 24v,15"E39 alufälgar med nokia åretrunt däck ca 7mm,sänkt Bes&skattad till apri .tar lite vatten, går mkt bra. 20000kr ej prut, mkt fin bil! ___ Och jag är inte så duktig p bilar, så jag und rar vd det innebär, är det inte så farligt så kollar jag på bilen, ananrs så skippar jag den. tacksam för svar. Mvh Mohsen |
|
|
Skippa den, det kan bli riktigt dyrt om det är toppen som gett upp. Jag skulle aldrig handla en sån bil om jag inte visste till 100% vart vattnet tog vägen iaf. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Tjenare Får tacka för tipset. är riktigt dålig på det mekaniska så de skadar ju inte att fråga tänkte jag. Tack återigen! skippar den Mvh Mohsen |
|
| Beror på hur mkt vatten den tar. Min E34 jag hade fyllde jag på ca 2 ggr per år, märkte av en svag glykoldoft när jag hade på full värme, blev varken mer eller mindre på 3 år. | |
|
Tar lite vatten kan vara väldigt vanskligt att avgöra om det är allvarligt eller ej...Det KAN ju vara sprucken topp eller liknande dyrt...Kan oxå vara nåt så enkelt som en läckande slang/slanganslutning,eller läckande kylare,värmepaket osv... Om man bara behöver fylla på ca 1-2dl/månad(200-300mil) så är det ingen större fara,men om de rör sig om 1l i veckan ja då e de rejält knas... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
jag skulle nog kollat upp bilen, varifrån det kan tänkas läcka....det kan ju vara något väldigt enkelt! en slanganslutning,vattenpump eller något sånt...eftersom du säger att du inte är så händig på bilar så kan du ju föreslå följande: låt en verkstad titta på bilen och konstatera vad läckaget beror på, sen kan ni ju dela på kostnaden för undersökningen, så borde båda vara nöjda! MVH Johan K |
|
|
hej igen Grejen är den att jag bor i linköping, femtio mil bort. ångest framkallande :( Mvh Mohsen |
|
|
Låter som en bil som en kompis till en kompis köpte förra veckan. Fanns bilen i Ystad eller riktigt långt söderut i sverige? Om det är samma bil så var det kylaren som var skadad. MVH Phil |
|
|
Min läckte lite genom toppackningen, vattenkanal --> ut. Svårt att upptäcka eftersom vattnet försvinner snabbt när det kommer i kontakt med det varma blocket. Jag fick min diagnos genom provtryckning av kylsystemet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.