AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.004

racekat till m3

var hittar jag racekats till m3 95 ..vad kostar en sådan ? o blir det "grymmare" ljud med en sån?

vilka sportluftfilter e bäst om man e ute efter tuffare ljud??

M-POWER
Ja om du funderar på luftfilter finns det bara en: K&N deras i57 kit (öpperfilter) låter som f_n. Hade ett sånt på min, men bytte till insats filter, för ljudet blev lite väl högt. Men gillar du högt ljud så!

Support Your Local Big Red Machine!
-or else-
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Finns väl K&N-filter till orginalboxen också?

bayerisc.. ´var hittar jag ett sådant kn-filter?
e det krångligt att montera ett sådant?

M-POWER
Grusse
Ett sånt filter är det enklaste som finns att montera, sitter bara två plast klackar på sidorna som man trycker in för att sedan dra uppåt. Då har du tagit bort filtret, är gjort på 2-3 sekunder.
Bounty: Alltså jag pratar om koniskt filter. Du tar bort den nuvarande luftfilterboxen. Lägger filtret direkt på röret framför luftmassemätaren. Mycket enkelt, tar ca 15min förstagången, andragången 5min. Inget behöver ställas in. Prova bildelsimporten.se. Annars kan du kolla efter på de firmor som annonserar på denna hemsida.

Johann: Jo, det finns det, men om grabben ska ha mera ljud så lönar det sid inte med insatsfilter, utan han behöver ett open air filter a'la K&N i57.

På köpet kan du dessutom få 2-5hp + en lite bättre gas respons på högra varv.

Lycka till!

Support Your Local Big Red Machine!
-or else-
2-5 hk?? Knappast om man gör som du föreslår, eller?
Har alltid fått lära mig att ett öppet fliter skall skärmas av mot motorn. Drar du in varmluft genom filtret kommer blien gå sämre än innan.

Mvh Viktor Skogh
tack för alla svar ..bayerisc snacka med motornord ,o fråga efter k&n i57 ..men det fanns ej till min m3a :(

M-POWER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.