AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.607

Hur mycket toppar en 325 (e36) coupe 92a?

Sida 1 av 2
Burberry
Hur mycket toppar en 325 coupe 92a?original Ej trimmad o så. EN i bra skick:)?

-Best live BMW drive-
BMW anger 233 km/h som toppfart.
Länk

/Anton
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Stammer ganska bra eftersom en polare med 325 cabbe segade om mig nagot i 235 pa mataren :) Min 535 ska ga i 224 enligt BMW.
Visa användare
406
Laban

BMW 540ia -93
-med min 325 91:a körde jag 237km/h (mätarfart) sen sade varvstoppet ifrån..

uppgiven toppfart är väl som tidigare sagt 233km/h

filter+avgas satt det på den.
Burberry
237 är ganska kraftigt med tanke på att bmw anger 233. Bra där!
filter och avgas gör å andra sidan sitt också ju

-Best live BMW drive-
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Jo, men 237 km/h i mätarfart är nog inte ens 233 km/h i verklig fart.

Mvh Jens
BMW CS # 5080

Min bil: Länk
Visa användare
406
Laban

BMW 540ia -93
Burberry: iofs men det var ju bara 4km/h vassare..
det blev faktiskt rätt ok skillnad av det.. iofs hade jag skärmat filter på den med kallutsslang så det kanske gjorde sitt till oxå.

-men det var ju inget som man körde bara sådär.. låg o pressade/stressade ett tag.

JN: ok vad föreslår du att det skall vara då...

varvstopp är varvstopp på 5:an...o det uppnådde jag, -går inte så mycket fortare än så om man inte chippar bort spärren.

oavsett trimgrad...
Burberry
Laban: Visst gör filter sitt. 4 km h är inte mycket men det blir det vid en fart av 233, tror jag faktiskt, låt säga vid en tävling. Sen är du ju också mycket på skicket det handlar om. Svårt att tänka mig att alla 325or klarar av dessa hastigheter.

MVH

-Best live BMW drive-
Visa användare
406
Laban

BMW 540ia -93
iofs sant!

beror myket på bilen allmänkondition oxå, just den var faktiskt ett mkt bra exemplar då den faktiskt var överlag piggare än de andra 325:orna som rullade på byn då...
det här var 4 år sedan...

men men.. om man skall återgå till frågan så tror jag att runt 230 för en originalbil med 20000mil på mätaren borde vara rimligt eller?

Burberry
JA det stämmer nog bra med 230. Jag hade en 530 89 förra året som jag lugnt gjorde 230 med, med fullsatt bil.. Det är högre än vad bmw anger. Därför blev jag lite konfunderad och började undra hur det är med 325;orna. Krut i under huven har de i alla fall. mvh

-Best live BMW drive-
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
243 på mätaren med min automatare... 2 st pers i bilen..
växlade till 5an i 235 typ..d tycker jag e coolt =)

mvh Daniel

"M3 snart om jag kanske hittar nån"
bmwdr
Samma här typ.. 243-245 .. På min 325ia cab.. femmas växel går i vid 235 oxå ca.. 2st i bilen oxå..

varför ha tak på bilen när det finns bilar utan?! ;)
Fa
14
Falkeman
320ia -92
Ja visst e de fint me automat, samma utväxling på 4:e steget som manuella har på 5:an,
min 320 växlar till 5:an vid ca 211-215, pga lite lättare utväxling i bakaxeln, men den orkar dock inte mer.
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Min gjorde 240 enligt mätaren. Gick ganska smärtfritt att ta sig dit faktist. Varvstoppet sa ifrån då.

Dock gör väl inte filter och avgas något på toppfarten?
Är där ett varvstopp så é där... däremot går de kanske fortare att ta sig dit med en "småtrimmad" ;-)
Burberry
Känns mäktigt att köra 235 i fyran som ni säger.Är det maximalt varvtal då eller? måste testa min, den skriker säkert duktigt då.

-Best live BMW drive-
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Laban:

Jag föreslår inget, jag menar bara att de flesta bilars hastighetsmätare brukar visa högre hastighet än den verkliga hastigheten.

Men bmw:s mätare kanske visar korrekt hastighet, i så fall så gjorde min förra m3:a strax över 280 km/h, vilket jag då antog vara 265-270 km/h i verklig hastighet, imponerande isf.

Mvh Jens
BMW CS # 5080

Min bil: Länk
Burberry
brukar de visa högre hastigheter? vad kan anledningen vara?

-Best live BMW drive-
bmwdr
Min är M-Testad... Min visar bara fel mellan 100-130 sen är den korrekt

varför ha tak på bilen när det finns bilar utan?! ;)
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Jo fortare man kör ju högre blir väl felmarginalen.
Har du sen inte identiska hjulmått mot original så blir de ju inte rätt där heller.
anledningen är väl att du ska ha lite marginal till fartbegränsningarna skulle jag tro.

/mvh jocke

- www.raceinorr.com -
Visa användare
406
Laban

BMW 540ia -93
JN:
det jag menade var att bmw borde ju inte uppge en toppfart som inte går att uppnå pga varvstopp eller hur?

så om jag körde så fort att varvstopp slog i på på 5:an så bör det ju ha gått 233 km/h + eller hur?

mvh

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.