AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.179

startmotor "hänger sig"

Bo
71
BorN_DeaD
528i -82
528i -82
jag och min startmotor kommer inte överens på min ena E28...

den hänger sig ibland, den vill inte sluta dra även då jag helt vridigt av tändningen....
vad kan det vara för problem ?

---
blinkar för omkörning i sommar
mest troligt så är startmotorn och själva funktionen när start drevet ska i ingrepp så är det problem med retur återgången för drevet.
slitage är ju vanligt där .

prova köra start proceduren manuellt med en kabel bit - överbrygga mellan b+ start > solenoidens uttag för kabel från t-lås.
startmotorn ska dra som vanligt - men släpper den inte nu heller har du ju inget fel via t-lås etc .
utan felet är i starten .!

fixa en utbytes start .

Micke.l
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Felet ligger i solenoiden om startmotorn fortsätter att gå då du vridit av nyckeln..den kan bränna fast så pass så du måste lyfta av batteriet för att få stopp på den om det vill sig illa
Bo
71
BorN_DeaD
528i -82
528i -82
ska riva startmotorn i morrn å byta den......

det lustiga är att det bara händer då den stått några timmar/en natt... annars e den som en normal, tror att den inte tycker om mig helt enkelt

---
Tjena.
Min bil gör så/gjorde så när jag hade dåligt batteri. Försvann helt när jag bytte batteri men är tyvärr tillbaka nu när jag har dåligt batteri igen p.g.a för att batteriet stått ett par månader utan laddning.
Testa o byt batteri eller ladda det om det inte är helt slut såklart, så ska du se att den startar utan problem.
Bo
71
BorN_DeaD
528i -82
528i -82
ska testa det innan ja ger mig på startmotorn.... lät litte lättare (är lat imorrn känner ja)

---
Tycker också du ska testa det först, inte så jobbigt precis :-)
Är med stor chans detta, min hängde sig enbart med gammla/urladdade batterier.
Men om det av någon konstig anledning inte skulle vara detta så får du återkomma....Kan ju bara varit tur att den gick igång med nya batterier för min del.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.