AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
6.098

Film: min türbo kärra.

Sida 2 av 3
Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
//M3 E46-03 (1:72)
Va har du för kkk fläkt är det den från S60R:en eller från audi hur stora spridare har du ? inte filmat nå mer....har precis köpt Kamera själv så man kan filma lite när det bir dax...

/Robban
Länk
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

hehe jadu, stressfläkten kommer faktist från en Mercedes Benz 300D. spridarna ligger 410 cc/min @ 3.8 bar.

Har inte filmat något mer faktist, har iofs kört 125 mil sedan konverteringen, men bilen är inte klar än.

Min bil: Länk
Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
okej ....va haru för ladd just nu då... jag kör med Kkk24 från S60R ...ska ta lite nya kort nästa vecka nu när man börjar lära sig hur kameran funkar :)

/Robban
Länk
M-
77
M-ogge
520i 24V-91
TREVLIGT;TREVLIGT OCH ÅTER TREVLIGT (fan va tjatigt)
Vad har du i laddtryck?Motorn e helt original i övrigt sa du,har du inte kompsänkt den.
Om du har kompsänkt den,i såfall hur?Tjockare toppackning i stål?
Undrar mest,pga man blir ju själv väldigt sugen på o stoppa en liten fläkt i den "sura" 520:n.

MVH
M-ogge
ra
976
rawsezx

robban: laddtrycket ligger på 0,5 bar, peakar på 0,6 bar.

M-ogge: Den är inte kompsänkt, bara plocka på, gasar tills det rasar! ;-)

Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
ja du kan nog f-n höja trycke lite till om du har soppa ...har du prog btr eller ? jag körde me cossie snurra förra året o mappat me smt6 box så de e bara ösa på....spridqarna lär ju räcka....hehe ....jag har kompsänkt me stål lamellpackning nu.....

/Robban
Länk
ra
976
rawsezx

robban: jag mappar med SMT6, hur mycket tror du att jag kan höja då? :-) 0.7-0.8 bar? tror att jag håller låg profil nu i sommar, det blir en annan motor i vinter som ska gås igenom och konverteras, dock fortfarande en BMW motor :)

Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
testa o,6 -,0.7 till obörja me se till att du har bränsle hela vägen bara min sås tog slut vid 5000 varv när vi ladda 0.7 även fast vi hade prog btr så ja fick köpa större pump....sen höjde vi lite till hehe...fast ja hade ju som sagt ett annat agg en dig tare lugnt i början...så det håller kul o race me M3 E46...dom blir lite lätt förvånade....vet inte exakt va jag sluta på i ladd då jag inte litar helt 100 på den mätarn jag hade i bilen för enligt den omräknat till bar så låg vi på strax över 1 bar o det ska egenligen inte funka säjs de....nu har vi rivit den motorn o kommer hänga över dom prylarna i nya projektet ( lillbrorsan )...för jag har köpt på mig prylar hela vintern som ska i min o då ska vi ladda på...hehe men jag kör ju fortf me smt6 o den kan nog begränsa mig lite...fårse hur vi gör kanske blir ett riktigt sprut vi får se hur länge smt6 boxen hänger med men den verkar funka kanon för Kimmo ju...hoppas på få ihop min under nästa vecka väntar på lite grejer o så....

/Robban

/Robban
Länk
ra
976
rawsezx

:-) hehe alltid kul att förvåna medtrafikanter! Men som sagt, jag ska nog köra på det ladd jag har nu, det räcker för mig i sommar!

Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
kör på, det är sjukt beroende framkallande kan ja tipsa om....man vill ALLTID ha mer...

/Robban
Länk
ra
976
rawsezx

robban, hehe jo, det kliar faktist lite i fingrarna! :-)

>rawsezx intressant med utveklingen av autotune application för smt6. Vad används för progarmmeringsspråk?
//M

"Man skall sikta mot stjärnorna, då når man iallafall trädtopparna"
andra bilar:Saab900T16@TD04
ra
976
rawsezx

Visual Basic som styr SMT6 programvaran med hjälp av API, iofs inte så avancerat men duger bra i detta sammanhang. :)

Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
Berätta mer raw va e detta för nått , ere nått du trixat till ?

/Robban
Länk
Visa användare
520
BMW-Izze
535i -86
525 TDS -93
Skulle va kul att testa din autotune funktion. Ska också använda SMT6 på mitt BMW 535 BiTurbo-bygge. (Kan en del Visual Basic)

Länk <--- Mitt bygge

-Hellre gammal å rapp än ny å slapp-
ra
976
rawsezx

Ja alltså funktionen är väldigt enkel, Man startar upp programmet
när bilen står på tomgång, då startar programmet upp själva Windows versionen av SMT6 mappningsprogram "SMT6win".

Beroende på konfiguration och hur snabb ens lambda är så
reglerar mitt program in i aktuell varvtal/last ruta. så att den styr
mot lambda 1 (eller vad man nu har valt).

Tyvärr så har det lilla projektet legat på is ett tag, men ska ta upp
det igen när bilen är up 'n runnin igen ;-).

BMW-Izze: jag lovar att det kommer upp en väldigt tidig betaversion med källkod när jag har fått det att fungerar någorlunda

ra
976
rawsezx

Ett förtydligande:
Jag vet faktist inte om det kommer att fungera nämnvärt bra,
men just i teorin så verkar det klockrent.. (min teori iaf) :-)

Visa användare
520
BMW-Izze
535i -86
525 TDS -93
Det låter mycket bra.... då väntar jag på din beta... var kommer du att lägga den??? Länk i denna tråden eller? Det är mycket kul att några gillar SMT6

-Hellre gammal å rapp än ny å slapp-
ra
976
rawsezx

Det blir troligtvis på länken nedanför detta medelande ;)

bm
26
bmwnelly
bmw 320-88turbo
nisse bmw 325 utan turbo suger så lägg ner.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.