|
|
|
|---|---|
Bonie |
Jag har nyligen köpt mig en 316i årsmodell 94. Har inte direkt köpt den för att ha en "snabb" bil. Är det någon som vet hur man kan få den at bli snabbare? Tex med hjälp av trimning eller ngt annat. |
| Turbomatning kanske?, något annat finns det nog inte som är värt pengarna iallafall. | |
|
nej, där är inte så mycket att hämta utan turbokonvertering. jag skulle låtit den vara orginal. MVH // Harris Länk |
|
|
Hej Man borde väl kunna byta ut motorn mot en 318is spis då de, faktum är, ser väldigt lika ut. Besiktningensgubben borde väl inte märka något om du har 318is styrbox och så vidare för avgasvärdena och allt stämmer jue ;) Har tänkt att göra så på min gamla räv men där skiljer sig ju motorerna åt rätt mycket (mellan m40 och m43). Å andra sidan att chippa den eller sätta i sportfilter tror jag inte gör någonting. Isåfall turbo... --- If I can't take my BMW with me to HEAVEN, I'll rather drive it to HELL. |
|
|
Du har inte köpt den för att ha en snabb bil, men du vill ha den snabbare!? Bättre att satsa pengarna på en snabbare bil kanske? ///FrIIk |
|
|
sant :) Men man blir väl sugen på mer hästar efter att man köpt den.. När jag köpte min ville jag bara ha komfort och en skön och snygg bil (och e36:an är en av de finaste modeller som finns så).. Men nu i efterhand hade jag nog hellre köpt iaf en 6:a... Grejen är ju den att bilarna 'går' lika bra i höga hastigheter, det tar ju bara längre att komma upp i den ;) --- If I can't take my BMW with me to HEAVEN, I'll rather drive it to HELL. |
|
|
Jo, men det är just därför man skall provåka så många modeller som möjligt, om man tex, inte känner till så mycket om Bmw. En 316 -94. kostar ju mellan 25-45000, ber, på skick. Och för dem pengarna får man en skaplig E-36 320. tex.. Kanske får gå ner i Tillv, år men det prioriterar vissa. Det gjorde jag. ///FrIIk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.