AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.365

Ballaste fälgen på M3 E46an!

Sida 2 av 2
Och fälgarna finns i dimensioner som passar alla E46 och E36, men inte med den breda fälgbanan som på E46 M3.
Imola: Är frakten så billig? Med tanke på att fälgarna kostar $2476.Så är ju frakten dyrare än fälgarna. Då räknade jag på ssr gt3 8,5x19 fram och 10x19 bak (Lightweight: 27.7lbs). Eller skrev du fel?

"Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
RS2,

Nix inget ur 500 serien, när/om jag byter blir det 840r punkt slut ;)

Patrik Andersson,

Frakten dyrare än fälgarna? Vad menar du?

Mvh,
Robban
Det var inget. Jag fattade fel.Det vart alltså $2700 med fälgar och frakt.Alltså är frakten $224.

"Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen
jag är ute efter 547r.Fick svar från deras ÅF för Europa och priset oj oj oj:

Dear Mr Mitrusevski

your email has been passed on to us via hre sales division as we are the European distributors for there product.
we have a base in Belgium & a base in England and the contact numbers are on our web site if you need to speak with our sales team.
unfortunately there is no shop in your area and to be honest we order them on a order basis as they are custom built forged 3 piece wheels so we would find it hard to stock them,but delivery times are good and we can usually have a set of wheels made & delivered with in 4 weeks from receipt of order

the 547r in the size required are quoted below,and we look forward to your order.

if we can be of any further assistance please don not hesitate to contact us with your requirements

9.5x19 11.5x19 set price 6379.00 euro delivered price

Dime M
Dime,

Hur ska du få plats med 9.5" fram och 11.5" bak på M3an eller är det till någon annan bil? Vem är deras distributör i Belgien och England?

/RS2
Hehe, jag fick ett pris på HRE840R 9x19 och 10.5x19 på $6600 fraktat till min dörr... Bra pris enl. mig
Japp, UPS ger Tirerack feta rabatter p.g.a att dom skickar så mycket fälgar. Frakten är runt $250, mot $7-900 för andra företag.
Imola, låter som ett mycket bra pris för 840R men det är väl exklusive moms och tullavgift eller?

/RS2
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Nån mer som har bra erfarenheter av Tire Rack?

Jag kollade lite gran på om man vill sätta SSR GT3 i 19" utförande, dom rekommenderar däckstorlek på 245/35-19 bak. Jag trodde att det skulle vara 265/35. Vilket ska man ha?
RS2:
de fälgarna skulle monteras på m3an men det där var kanske för mycket. Variant nr.2
Fram 19*9 245/35
Bak 19*11 275/30
deras distributör: www.saswheels.com

Imola:
Var fick du det priset?Tirerack har inte HRE eller?

Dime M
RS2:

Det är utan dom avgifterna, men dom är inte så svåra att komma undan.

Dime:

Ifrån USA, och du skall inte ha bredare än 10.5" fälg bak, rekommenderat är 10". Och Tirerack har inte HRE.
Jag skulle inte gå över 10" bak och om du ska ha 275 eller 285 breda däck så måste ET måttet (inpressningen) vara exakt på millimetern för att det ska få plats. Fram är 8,5 - 9,0" och bak 9,5 - 10" mest lämpligt (och vad som får plats).

/RS2
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.