|
|
|
|---|---|
| Nån som har nåt tips på hur man skyddar tändkablar och liknande från värmen från turbon och grenröret? Tänkte sätta dit en plåt som skydd men det blir så tight med plats då, så andra förslag är välkomna. Jag har lindat grenröret med värmebandage det kanske räcker? | |
| ...kan ju tillägga att det bara är 2-3cm mellan grenröret och tändkablarna på vissa ställen. | |
| Inget tips eller är det kanske inte nödvändigt att skydda kablarna med något mer? | |
| Kanske skulle gå medsåna där värmeskydd som man sätter på motorvärmaren om den kommer för nära grenröret, brukar sätta dom på saabarna när man monterar motorvärmare. | |
|
Jag stog och funderade över samma sak själv idag!! Tänkte också linda grenrör och downpipe med avgasbandage samt lägga på sånt där värmeskydd som ser ut som folie runt tändkablarna! Hoppas det räcker? Blir ju rätt varmt i dom där områdena:/ |
|
| liten histora... jag var på OK förstör det själv halen, gjorde service. skulle bytta stift och drog i tändhatten, då följde insatsen med ut från tändhatten (spiro tändkabbel och tillhörande silicon tändhatt) så de blev en nödlösning: in på OK köpa deras "bakelit" tändhatt. satte fast o starta, bilen gick fint :) åkte hem o gasa på vägen, samtidigt ja tyckte de lukta bränt började bilen rycka, kort efter det såg jag rök komma upp mellan vindrutan o huven. stanade omedelbart, öppnade huven och möttes av halvmeters eldsflammor! rusa i panik till bakluckan o hämta brandsläckare, när ja till slut hade lyckats släcka elden hade samtliga tändkabblar mm brunit upp, plus att ja hade fixat mig själv en rolig pulver sanering under huven... gör som jag, tänk efter före, ha ha... | |
| Var hittarman sånt där folie? ...har kollat på biltillbehörsfirmorna här i stan men dom fattade ingenting när ja frågade. | |
|
Dalhems har... //Ticco www.ticco.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.