AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
445

Hastighetsmätaren lägger av?

To
15
Tommy L
BMW 320d touring -03
Har problem med att den mitt i allt lägger av, Och då lägger bränslemängdmätaren och vindrutetorkaren på normalfart av med, sen kan det börja funka igen, De har varit så i ca: 6 månader nu, Men nu har det helt lagt av?
//Tommy

Jag skulle gissa på att det är hastighetsgivaren i bakaxeln som är kass. Vindrutetorkarna ska ju gå ner till intervall när bilen står stilla, det kommer nog ingen signal bakifrån. När jag hade fel på mitt instrument så funkade torkarna, färddatorns hastighets funktioner osv. Jag skulle kolla upp givaren först, kolla här: Länk

____
Reach the door with a breath and a scream.
To
15
Tommy L
BMW 320d touring -03
Hej och tack för ditt inlägg, Jag har kollar fukt och kabelfel till den kontakten vid bakaxeln, Men det finns inget fel på det, Men har inte haft lös givaren i bakaxeln ännu, Är den det strular med?
Mvh//Tommy

co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Kolla kontaktdonen bakom huvudinstrumentet.
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Detta fel hade jag på min tds..så fort det blev fuktigt så slutade hastighetsmätaren att funka..du kan ha fel på antingen kodcontakten i instrumentet eller givaren bak ..på min hittades felet efter 13 besök på BMW..ett litet skavsår på sladdhöljet där det går in i golvet efter bakaxeln..det var bara som ett knappnålshuvud i storlek men det blev kontakt där när det blev blött.....sen är ett mycket vanligt fel sladdarna som går in i bakaxelgivaren...sen kan du även ha felet i jordningen i på sidan nedanför höger torkare bakom datorboxen..dra den gummilisten som huven ligger mot så ser du en jordning där..en liten svetsad skruv i torpedväggen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.