|
|
|
|---|---|
|
Sitter här och försöker få dagarna att gå i höstrusket. En trevlig detalj i vardagen är jakten på nya bilen som skall införskaffas till våren. Siktet är inställt på en M3 3,2 sedan eller coupe med ca 6-8000 mil på mätaren. Någon här lär det väl finnas som har bättre koll på BMW än mig? Vad skall man ge för en sådan, ca? Priser på olika utrustningsnivåer är också intressant. Årsmodell som lockar är väl allt från då 3,2:an kom tom sista bilen, iofs är alltid nyare trevigare så låt oss säga en -98:a Alla åsikter och inlägg är välkomna Tack på förhand Viktor | |
|
3.2 kom 1996. Skulle gissa på att priserna börjar kring 160-170'. En riktigt fin 98:a kanske kring 200-220', kanske lite mer. Det kan dock variera en del beroende på utrustning/skick och antal ägare mm. En ide kanske kan vara att kolla på www.mobile.de, utbudet är större i Tyskland när det gäller M3. Sedanen är ovanligare än coupen, men om den står sig bättre i värde är dock osäkert. Se till att skaffa ett välskött och fullservat exemplar, gärna med få ägare. Reparationer är mycket dyrt till M3:an. |
|
|
ring och snacka med michael/tomas på Steininger ab dom brukar kunna ta fram mycket fina bilar till bra priser. www.steininger.se Lycka till |
|
|
Import eller ej? När du säger 200 till 220 tkr är detta för ett svensksålt exemplar eller import bil. Är i första hand intresserad av svensksålda bilar. Eller spelar det någon roll? Hade själv en Audi TT innan som jag var och hämta i Tyskland och under tiden då jag försökte få sålt den sa jag att jag aldrig mer skulle ha en import bil då det var väldigt svårt att bli av med. Gäller detta även M3:orna? |
|
|
eftersom det nästan bara finns import m3or , så e dom inte jättesvåra att bli av med M-POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.