|
|
|
|---|---|
|
Ja då var det växellådoljebyte på G..! :-) Någon som vet vilken sort jag ska ha till min 518i -87? Var jag kan köpa till ett bra pris? Mvh, /Jossan | |
|
Det står i din Instruktionsbok!Har för mig att till en 518 -87 så ska de vara en helt "vanlig" växellåds olja alltså inte nån ATF!!Har du trots allt ATF olja i låda så sitter det en klister lapp på lådan som talar om just detta! Annars kan du höra med mekonomen o be de kolla via ditt regnr så får du en rekommendation om vilken olja du bör använda! "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Tack för svaret..! Tyvärr är det så att min instruktionsbok blev stulen iochmed att bilen stals för ett tag sen (patetiskt att ta en instruktionsbok, eller hur..?), så jag har ingen sådan. Mekonomen kan vara bra däremot, det har jag en nära mej :-) Tack igen..! /Jossan |
|
|
Som dawwe säger kolla klisterlapp på lådan, enligt castrol SMX-B 1-1.2 lit på 88-90 årsm det finns inget på e28an. mvh/trucker Länk Länk NY |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.