|
|
|
|---|---|
|
tja.. kör en överladad 320ik 88 med org komp.. kört med spridare å lmm från 530.. volvo 940 agg 9000ic.. nu till problemet ena stunden går temp mätaren upp på röt sen ner till normalt igen.. å ibland finns de ingen värme i kupen å nästa stund fins de de.. tittade ner i behålaren för kyllvatnet å de såg lite grumligt ut.. är de toppen eller pakningen som gott eller är de något annat som e paj.. har laddat 0,7bar vore tack sam för hjälp snarast micke Iron M/// | |
|
Om tempen fladdrar upp och ner så har du med all säkerhet luft i systemet. Funkar termostaten? |
|
|
nog tror jag att din topp packning har farit all väders väg =( |
|
|
kanske ska kägga till att de ryker gasnka vitt om den när man kör med.. Iron M/// |
|
|
Än mer troligt då att den har farit. |
|
|
jupp topp packningen har gått låter det som --- WWW.JK-RACING.SE |
|
|
kan man köra med en vaten skuren topp packning helt i koppar funkar de bra tror ni?? Iron M/// |
|
|
kan man köra med en vaten skuren topp packning helt i koppar funkar de bra tror ni?? Iron M/// |
|
| Stor sannolikhet toppackningen.Före montering kolla om någon har en platta för test av toppen att den inte har spruckit.Jag hade en sådan när jag renoverade diselmotorer tidigare.Består av en kraftig stålplatta som ersätter blocket+en tjock gummiskiva.Sedan trycksätter man toppen ock kollar ev. läckage.Kan verka omständigt men då vet man om toppen är hel.BMW topparna är väl inte kända för att vara spricksäkrade. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.