|
|
|
|---|---|
|
Vet någon priset på ett par original BMW bromsskivor fram till en 525 95? tackar för svar | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
660 kr st ca, 2002 års pris. gäller ventilerade 302X22, priset kan ev vara något lägre med dagens prislista, motsvarandem har sett någon reklamutskick med reservdelspriser med prisuppgiften 425 kr st. ///MVH Hasso Länk |
|
Det låter väldigt... billigt om det är original och inte biltema!!! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är de skivor som BMW säljer och har köpt in. Originaldel kategori 1. reservdel som tillverkas av fordonstillverkaren. Originaldel kategori 2. delar som reserdelstillverkaren levererar till fordonstillverkaren. Originaldel kategori 3 delar som tillverkas enligt specar/normer , men levereras till fristående reservdelsgrossister. Delar av motsvarande kvalitet: motsvarar kvalitet, men tillverkas inte enligt specar/normer från fordonstillverkaren- är dock av samma eller högre kvalitet men ev i annat material. Alla reservdelar som uppfyller bilmärkets specar får idag kallas originaldelar enligt det nya gruppundantaget from 1 oktober 2003- Du behöver inte serva eller reparerar bilen hos märkesverkstaden för att garantierna ska gälla om bilen servas enligt bilfabrikantens instruktioner och med sådana reservdelar som går under kategorin originaldel eller motsvarande kvalitet. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag kollade på BMW för någon månad sedan och skivorna fram låg på runt 800kr/st vill jag minnas. ------ BMW CS #04839 Min 525i: Länk |
|
|
Tack för era svar! Behöver jag specialverktyg om jag skall byta dem själv? Broms belägg bytes på verksatd bara för någon månad sedan. Behöver jag köpa någon sats också? |
|
| De enda verktyg du behöver är en 7mm insex modell lång och en 5mm insex. Förutom de två behövs en 15mm hylsa och en stor polygrip. | |
|
Kolla mekartipset från Hasso! Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.