AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.376

Gängpaj på oljeplugg på 523 -e39

da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Drog till min stora förskräckelse gängpaj på oljepluggen på min 523:a -96 igår, vet ännu inte om det bara är skruven eller i godset som det är trasigt. Skruven håller tätt, men jag vågar naturligtvis inte köra med den.

Hur löser jag detta och vad kommer det kosta mig?
oljepluggen är konstruerad så att den skall gå av före det att gängen går sönder. oljepluggen är i hålig. Jag skulle gissa på att om du drar ett varv till så får du skruv skallen i handen och oljan kommer att rinna ut genom hålet i skruven. Om så är fallet så är det bara att ta en grispitt och skruva ut den bit som sitter kvar och byta ut detta mot en ny oljeplugg, kostnad nästan ingenting.

Sök lite på forumet så skall du se att du inte är den första som har råkat ut för detta

Lycka till Mvh Jimmy Carlsson
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Skönt om så är fallet, såg framför mig hur jag var tvungen att plocka ner oljetråget och gänga om, var en lång sömlös natt det här :-)
Lustigt hur lätt det var, tyckte inte jag tog i alls hårt när det bara small till.

da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Plugg bytt! Lämnade in skiten till BMW orkade inte pilla med det, 850:- senare så är bilen hel igen. Ett tips kan ju vara att byta pluggen när man byter olja antagligen var min redan dålig innan jag började mecka!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.