|
|
|
|---|---|
|
vid montering av trimmkam ska man även passa på att sätta dit ett justerbart kamaxeldrev då eller behövs det inte?.. kanske är en liten dumfråga men jag frågar iaf! Gör det nån nytta.. i mitt fall handlar det om en Dr Schrick 288 \\ ZAK [ICQ 10472669] Länk Info om min E30 genom åren | |
|
Jag ska också köpa en Dr Schrick 288'a. Har läst och hört mig för, men något justerbart kamaxeldrev ska inte behövas. Dock behövs lämpliga ventilfjädrar. Kolla på Motor Nord. Har du köpt en helt ny kam är det ju inte fel med nya vipparmar. Dem gamla kan annars snabbt slita ut din nya kamaxel. elpe300 |
|
svintoleffe |
Kolla om ni har dubbla ventilfjädrar isånt fall så behöver ni inte byta fjädrar, då dom dubbla klarar av många varv. Har för m9ig något runt en 7000 varv ska dom dubbla klara av om inte mer. Bmw-Power MVH Leffe |
| svintoleffe: Det va skönt å höra... fick inte nån information att ventilfjäderbyte skulle va nåt att tänka på vid kambyte... fast nu sitter det ju dubbla fjädrar i min topp, så då är det ju lungt! | |
|
ALLA 325 har dubbla --- WWW.JK-RACING.SE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.