AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
532

prisläge 730-735 87-88

Går det överhuvudtaget att hitta en nått så när vettig sjua för 15-20 tusen?

Finns inte många bilar i den rangen, men dom finns. Eller det är som regel skrot?

Ni som har bilar för dom pengarna, vad säger ni?

Jag tänker lägga ner jänkebilsåkandet ett tag och behöver pengar på annat håll så annan med bruksvänlig bil ska införskaffas...

Tyvärr är det ju så att man betalar nu eller senare... Det vet jag ju men vad ska man göra? :-) Har alltid tyckt sjuorna är läckra...

Vad tycker ni? ska man vänta och skrapa ihop 10-20 tusen till att lägga på bil?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jag måste nog säga att en sådan bil som du är ute efter för de pengarna nog kräver en hel del "efterjobb"...Såsom "Tom acc",sunkiga dämpare,tvivelaktig kamaxel,lite rost(naturligtvis),kanske lite småproblem med div el osv...

Beror som alltid vad du själv har för kunskap osv att inhandla ett "objekt" och vill klara dig med inte allt för mycket kostnader utöver inköp,som ärligt är den minsta kostnaden om man "råkar" handla ett "halvlik" till E32:a..

Lycka till säger jag iaf!

Mvh Janne.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Håller med Janne i allt men jag tror att 15-20k är för lågt om man skall hitta en bra bil som fungerar varje dag utan att man får lägga en massa tusenlappar på reparationer innan man kan börja köra. För 20-25k kan du nog däremot hitta en vettig 88-89 års vagn.

BMW CS #5139
Nja....pärla hittar man ju inte för dom pengarna precis...såg en 750 för 20000kr för ett tag sedan 90:a.....såg fin ut men hade gått långt...tror det va 35 eller 37000mil......
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.