AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.733

Däck märken i asfalten...

Am
78
Amirooo
BMW -97 328i
Så hur gör man fina och långa däck märken i asfalten. Har försökt nut ett par gånger men det känns som bilen får grepp direkt och bara åker iväg istället för att stå och spinna på plats.......
Aldric
Böter på sånt du .. om vi då räknar bort vad det gör med din bil och naturen.

"Citius, alius, fortius"

MvH
Dennis
Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
köp en M535a
ew
189
ewert84
320ik 88
jag brukar göra så att jag har halva höger foten på gasen och resten på bromsen

varva upp motorn till lämpligt vartal och när kopplingen är uppe så får man parera gasen så att man inte står och piskar varvstoppet

bromsen ska vara ner tryckt så att bilen presis går framåt (man får känna sig fram)

EJ(!!!!!) per meter. Bara en skröna.
Störande av allmän ordning och/eller vårdslöshet i trafik blir det.

MVH Johan
Länk Alla i v-norrland, regga er!
TobbeBMW
drivlinan på bilen lär ju också må jättebra av det, särskilt om man har breda däck, vilket man ju oftast har på sommaren :-)

Kan lätt kosta tusenlappar om delar av drivlinan rasar eller går sönder.
halva på gasen och halva på bromsen är inte nåt spec bra knep.

med en så pass motorstark bil som en 328a är det nemas problemas att lägga en rökare.

enklaste sättet, och förmodligen bästa är att koppla, varva upp bilen till mellan 4 och 5000varv det räcker gott, kliv av kopplingen hastigt, och sätt den foten på bromsen, bromsa hårdare i början så bilen stannar upp, lätta sen på bromsen så den inte dör, därefter kan du reglera hur fort framåt du vill åka med hjälp av bromsen, eller om du vill stå helt still.

klart det sliter på grejjerna men knappst märkbart om du gör det på rätt sätt, SJÄLVKLART inte rekommenderbart om du har typ 255or bak eller nåt sånt på en mindre motorstark bil, men med 215/225 så orkar nog en 328a utan nåra som helst problem.

men visst kan det rasa, det kan det alltid, men om man tänker så kan man juh lika gärna köpa en 318i och fisköra resten av livet.

/mvh jocke

- www.raceinorr.com -
Haha jokko.. Helt rätt. Vill man fisköra så varsågod. Det håller om man vet vad man gör. Jag har 245/40-17 på min å den har fått lagt många burnisar utan att nåt har rasat.

Varför åka sakta när man kan åka fort!
D-diddy
fisköra.. läste fisk-öra först hihi..
David.

"The unattainable is invariably attractive"
Visa användare
186
toffa182
316 -86
sätt av asc:n. ;)
bm
137
bmw_henke
330D Touring -02
KÖR INTE MED VINTERDÄCK Å SOMMAREN, man kan inte börna med dessa naturdäck ju :/ ja har 265/40/17 sommardäck, inga problem å släppa, har iofs inte testat stå stilla, vill inte göra det heller. rädd om min lilla flickvän(beemern)
kanske inte har med detta att göra men...vad säger polisen när man burnar på vintern? aså typ snurrar på en tom parkering och har skoj....det tar juh inte vägen skada av...och om den e tom så tar ingen i allmenheten skada av det heller....

finns det lag på att INTE göra det? eller hur e det med det??

///Dont Force Me i Can Explode\\\
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
>HampZZ, jag har aldrig varit med om mer än att polisen har kollat körkortet, kollat vem som äger bilen, samt att de har sagt "gasa lugnt" med ett leende när de "kommit på" mig med att sladda runt på parkering vid vinterväglag. De bryr sig ej om det. Värre e ju asfalt...

>Amirooo, varva upp 5000 varv, släpp upp kopplingen (med 1:ans växel i) ganska fort och flytta vänster fot till bromsen. Reglera sen med bromsen hur fort du vill åka/ alt. stå stilla...

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Vad ger det att göra såhär egentligen? Nån som kan förklara?

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Svarta märken i asfalten och gummirök. Sen är det nog upp till var och en hur häftigt man tycker det är....
det är juh inge kul och stå stilla och burna...roligare att snurra och göra lite fina ringar...tycker iaf jag är mycket skojigare..=)=)

ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Det finns ju inget som gar upp mot att lukta pa brannt gummi......
Blir stenkat varje gang :)
Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Det måste finnas roligare sätt att paja bilen på?

pajja bilen???

däcken menar du....

hehe bilen slits väl också eller

---
WWW.JK-RACING.SE
börse på hur man kör...slits la lika mycket som du kör..
man ska juh använda en bil...

om man står och snurrar på 2an växel så slits det väl lika mycket som om du skulle axxa ur bilen på 2an??

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.