AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.208

Påbackad mitt framför ögonen på mig!

Jepp, då hände det igen!
Denna gång på central stations parkeringen mitt framför ögonen på mig.
Stod och rökte då en röd mitsu började backa mot min bil...( jag stod parkerad bakom på en P plats.) Såg rätt läskigt ut men jag tänkte att han kommer att bromsa innan det blir farligt...han MÅSTE bromsa innan det blir farligt...
nähäpp det gjorde han inte.
Dunk, idioterna innuti såg rätt chockade ut och började köra!?! Jag vart vansinnig och rusade efter bilen och dunkade på hans bagage lucka så att han tillslut stannade. Var nära på att rycka loss hans fula jävla vinge som satt på hans bil, tur att han inte märkte det...

Iallafall, ut kliver två st lite nonchalanta typer och skrek ta d lungt ta d lungt!
Jag tittar fundersamt på dem och säger i normal ton:
-Ni backade in i min bil vadå ta det lungt?
-Ja men kompis det är lungt....ingen fara...
Fifan jag bet mig själv i tungan för att inte tappa kontrollen, alltså jag vände mig, tände en cigg och tog ett djupt andetag.
-Tel nr, namn, f-bolag?
Jag vet ej om killen försökte lura mig men han gav ett konstigt tel nr. och ett på tok för vanligt namn men jag vet inte vad jag tänkte på och varför jag inte ringde polisen men jag var i chock-nära-att-göra-illa-någon-allvarligt-tillståndet.
Men jag talade vänligt om att antingen så fixar vi allt igenom f-bolagen el så fixar vi det privat och han ville ta det igenom f-bolagen så...har en del information om han ändå ifall han skulle ha ljugit så så lätt kommer han inte undan.
Skadan på min bil vart inte så alvarlig men två st repor på högerframskärm, tror inte att det behöver riktas dock...men ändå.
Två st bevittnade händelsen, ett vittne till min fördel. Skulle inte förvåna mig om de skulle blåneka när det väl blir dags att reda ut detta.
IDIOTER!!!

Ny bild 28 mars-
Länk
Glömde tillägga, det gäller E38an och inget annat som tur är...

Ny bild 28 mars-
Länk
Den förvånade känslan som man får när man ser att någon håller på att köra på ens bil och ändå inte gör ngt åt det är obeskrivlig.
Har varit ute för samma sak. Sambon körde min gamla 535:a och när vi skulle parkera var vi tvungna att vänta på andra bilar bakom, framför och till vänster om oss. Vi ser hur en man med en vit Mazda som står parkerad till höger om oss startar bilen och sedan backar rakt in i vår kofångare. Vi kunde inte flytta på oss utan satt och tittade på hur han körde rakt in i oss tom efter att sambon hängt sig på tuten.
Jag hann i lugn ton säga till sambon: "Han kommer att köra in i oss!" Var på sambon svarade "Ja, det tror jag med."

Mannens försvar när vi stigit ur bilarna: "Det fanns ingen bakom när jag satte mig i bilen!" Den e go den!!! :)
Som tur var blev det bara ett par repor, han hade ju inte hunnit få upp ngn fart.
de som kör japanare vet inte hur man kör ... särskilt de med gamla bilar av japanska modeller ... så såligt vård om bil och körning har inte sett ......

ibland blir man rädd så snabbt man kliver av bilen att den blir repad eller nåt sånt, lycka till med bilen förresten jävla idioter !

/MVH
Soki: Jag brukar ALLTID be om personens körkort vid sådana händelser. Vägrar dom att ge en det, så brukar jag ringa polisen.
De brukar hejda en när man slår numret och ge med sig.

Bristande respekt för andras egendom är standard i detta landet....

Hoppas de löser sig problemfritt för dig.

Sök först, fråga sen, Bitte!
Länk
Soki:

Jag lider med dig då jag kommer ihåg hur det var på en av våra träffar höger bak??

Lycka Till

Ps.om någon skulle göra så mot mitt barn så hade jag oxså blivet skogstokig
soki:
bara att beklaga... åsnor i trafiken finns det tyvärr gott om!

har själv varit nära att bli rammad 3 gånger på 2 dar av tanter me mobiltelefonen i högsta hugg....

sebbe_bmw
Soki: Beklagar, det finns ju folk till allt....
Vad är 2,2 ton tysktlok-03 för något roligt?

Sebbe
Sebbe: Ein Pheaton.

Sök först, fråga sen, Bitte!
Länk
Soki: TRIST!
Även fast du har honom på kroken och han får stå för det hela, så är det jobbigt med allt bökande med allt vad det innebär med att få det fixat.
Hoppas det går på ett smidigt sätt utan krångel.
(din E38'a har fört lite otur med sig)

/Lazze
Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Hoppas du fick rätt namn och nummer..
Men du fick väl iallafall regnummer?
Viktigt vid sådana här händelser är att komma ihåg att de försökte smita, alltså är de inte intresserade av att göra rätt för sig. Därmed skall man begära id-kort eller körkort, går det inte så är det bara att ringa polisen. Vilket jag skulle göra i vilket fall som helst bara för att sätta dit dem. Smitning anses som ett relativt allvarligt brott, oavsett om det är personskada med eller ej.
Lycka till!
Hej!
Pratade med mitt f-bolag idag, hoppas allt löser sig. Väntar bara på att få hem och skriva på en skadeanmälan. Skönt är att jag slipper prata med motparten, de skulle fixa allt från honom. Och om han nu inte erkänner sig skyldig så, ja...tråkigt.

Det är faktiskt skönt med allt stöd här ifrån... man har ju varit lite grinig och frågat sig varför händer detta alltid mig!?! Men det är saker som händer överallt tyvärr. Menar inte på något sätt att jag tycker det är kul att det händer annat folk utan att det är skönt att folk förstår hur det känns.

Som starre skrev...
fick ju en tråkig skada på höger BAKskärm i sommras när vi var nere på E tuna träffen, undrar om man ska montera ditt gummikuddar el nåt på den högra sidan av bilen för att slippa detta i framtiden?? =P

Little Goddess:
Kände ni samma konstiga, obehagliga lite komiska känsla som mig när ni såg att bilen var på väg att backa in i er?
För en liten liten stund så hoppades jag att jag var med i "låt kameran gå" men så var det inte tyvärr.
Att folk helt öppet backar in i en, och väljer den sämsta möjliga bortförklaringen...*suck*

Ny bild 28 mars-
Länk
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Soki:

Har råkat ut för exakt samma sak som du. Ägde dock ej en Bmw då. Hade en några år gammal Ford. Satt utanför F-kassan i Enköping och väntade på sambon, då jag ser en snubbe hoppa in i en van famför mig Ca. 5m.
Han startar bilen och börjar backa mot min bil!
Han kommer närmare, närmare, vid det här laget skrattar jag nervöst och tänker....han stannar, han stannar.. Wham!!
Sa det bara jag ser backljuset försvinner på vanen och han kör framåt!! ut på vägen! Fullständig förvirring sprider sig i min hjärna då man inte gör såhär.Han kör iväg!.. Jag rycker upp dörren och springer efter vanen som har kommit ca, 15m och då stannar den, och snubben hoppar ut och frågar...vad vill du??? vad viftar du om?
Jag stammade fram at..at.att, du körde på mig! Gjorde 'jag' säger han, det syns ju inget, vadå skadu ha ersättning eller? frågar han, jag tittar på min bil och ser inget o jag säger nä det verkar ju inte ha blivit ngt, då drar han, och jag sitter där alldeles förvirrad, vad var det som hände???
Min bil vart lite repig i fronten, men som du beskriver Soki så va känslan unreal, som dolda kameran. Kände mig totalt handlingsförlamad...

///FrIIk
Soki:
Jag har börjat bli van vid de konstiga bortförklaringarna. Det är nämligen så att svarta 535:or är osynliga för vissa människor vilket betyder att de backar gärna på mig. (3 ggr på 1 år!!!)
Har även fått: " Du lilla gumman, om du tar dina skador på ditt bolag så tar jag mina på mitt." Han hade två repor på dragkroken och jag hade bakdörr och bakskärm intryckt! Rättvist så det förslår blev det när han fick betala sin OCH MIN självrisk. T.o.m polisen sa till honom att han var dum i vissa kroppsdelar som ens hade försökt få mig till det. =)
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Soki:
Om du skaffar patent på externa airbags så kommer du bli multimiljonär :))

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Ingen dum ide!
Det borde finnas några externa skyddsmekanismer...

eller, så skaffar man sig helt enkelt en "Trunk Monkey"
Kolla länken...& garva!

Länk
Jag har funderat många gånger på någon typ av bil-fender.

Hela konceptet med att ha en lackerad och tillika polerad tunn metallyta som ytterhölje till bilar är vansinnigt. Det är svårt att finna något ömtåligare.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Jag kan också intyga "unreal" känslan , när man ser bilen framför lägga i backen och gasa på. Jag och en vän stod bakom en saab vid ett rödljus i hans låga sportbil/cab, helt plötsligt tänds backljusen och saaben kommer farande, -wham! glasfiber sprutade och en förvirrad herre stiger ur bilen och börjar skälla på oss för att vår bil var så låg..... iof är den knappt en meter hög inräknat med rutramen och karossen är bara straxt över knähöjd, men det kändes ändå på ngt sätt som om vi var oskyldiga. FB höll med oss...... Det tog 3 månader att få tag i en ny huv och 2veckor efter det så planterade han bilen i ett räcke på mantorp.. så det blev ännu längre väntan utan bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.