AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
580

Jätte problem med stora Klima e32

ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Nu har det hänt, skiten har fått tupp juck.

utan att ändra några inställningar så kan den få för sig att blåsa rent öken hetta i ansiktet och i stora luftutblåset i instrument panelen, sen så kan den samtidigt sluta blåsa på framrutan överhuvudtaget på passagerar sidan och nästa gång när man startar bilen så blåser det inget förutom varmt.

Saker som jag har uteslutit är värmekranen. Det går att få den att sluta blåsa jätte varmt om man ställer vredet på 16 (min) så blåser det kallt samt att de varma vindarna kommer i våger.

Min fråga är, finns det något annat som styr spjällen eller är det bara klimator panelen som står för hela härligheten?

Finns det några andra sensorer än den som sitter i klimapanelen? Allt har fungerat hyffsat tills idag.

Samtidigt så är det problem med fläkten, ibland så fungerar allt, men så slutar det att komma någon som helst luft på ena sidan... tills man startar om bilen efter en kaffer rast eller så.

I det hela taget är den gemensamma nämnaren att man startar om bilen, vilket får mig att tro på något datafel.. HJÄLP... :'(

an
643
anlima
735iA -87
Du tror inte att det är någon spjällmotor som har släppt från fästet i ytterhöljet till värmepaketet? Jag hade något liknande bekymmer som visade sig vara en motor som dragit sönder sitt fäste. För när du slår av tändningen stängs ju alla spjäll och går till utgångläge 0.
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Kan man testa det på något sätt?
Någon som har en felsöknings karta där man kan koppla in sig på motorerna eller på annat sätt diagnistisera skiten.
an
643
anlima
735iA -87
Vet ej , tror det enda är att öppna runt paketet och se efter hur spjällen rör sig när du slår av och på tändningen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.