|
|
|
|---|---|
323E21terror |
Har ett förmodligen trasigt tändningslås i min 323a, vet hur man kan kringå detta genom att koppla så bilen går att starta ändå men behöver lite tips från någon som vet eller har erfarenhet av hur man går tillväga för att byta ut detta mot ett nytt. farten är min drog |
|
Var ett tag sen jag gjorde detta men: Skruva först ur den lilla skruven som håller kontaktstycket i låset. Sen vill jag minnas att jag lossade allt från rattstången så jag kunde ta ut hela plattan som låset sitter nitat i. Sen är det bara att borra bort nitarna och sätta dit ett nytt... Lite dålig förklaring kanske men du ser hur du skall göra då du börjar riva i det.. MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
323E21terror |
man tackar alltid något. Undrar ifall man får loss allt från rattstången utan något större våld? är det svårare att få dit grejorna efter operationen och man kommer väl att bli tvungen att ha en ny nyckel till bilen sedan? vad kostar ett nytt lås montro? farten är min drog |
|
Du behöver inte skaffa ny nyckel det är bara att pilla ut själva låskolven ur tändningslåset.Det är lite bök att borra bort "nitarna" jag borrade först med mindre borr sen lite större och sen skruvutdragare det funkade fint.Lycka till. hjorten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.