|
|
|
|---|---|
|
Monterade ditt en ny servoslang mellan pump & snäcka idag när jag startade bilen gick den igång som vanligt. Började vri på ratten tills jag kände att trycket kom. Fyllde på mer servo olja började att vri ratten fram & tillbaks Hade pratat men en som sa att den kan gnissla och ha sig tills luften har försvunint!!!!!!! Och det gjorde de gnissla som bara den. Efter att jag hållt på ett par minuter så hade inte gnisslandet upphört!!!!!!!!!!!! Tog och åkte en sväng så märkte jag att när jag kör över 30 så gnisslar det inte mer men står jag stilla så gör det de VAd är det för fel?????? Är det luft kvar eller är pumpen kass????? Hur lång tid ska det ta?????? Länk | |
stefannorr |
Du känner när de går,är olika från persson till persson: ) |
|
Du menar att det kan ta lång tid eller?????? Tack på förhand |
|
| Jag bytte slangen mellan behållaren och servopumpen på min 525i -90. Då passade jag på att byta oljan på samma gång. För att lufta ska du vri fulla rattutslag på ratten åt båda hållen några gånger. När du gjort det, kan det fortfarande "tjuta" i pumpen. Men det mesta av luften har nu kommit bort. Kör på du bara, så försvinner luften succesivt. Ingen fara så länge du har olja i behållaren. | |
|
OK Tack för hjälpen!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.