AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.073

S38 triggerskiva-problem

Hur får man lös den satans bulten som håller triggerskivan? Har skrotat ett skaft redan..jag har värmt, slagit, muttermaskin. försökt åt båda håll..inget hjälper. Det stod i en S38 faktalista i PDF format att man skulle ha spec verktyg ***** och ***** när man skulle dra fast den. Nån som har tips?

/Anton
Visa användare
363
E3-Otto
BMW 2800 sedan -71
BMW 735iA -84
BMW 323ti compact -00
tja, menar du muttern på veven?

Den är dragen med 450Nm på M30 antar att det är samma.
Du måste låsa veven vid startkransen eller liknande, och använda 3/4" kraft hylsa och ta i utav h-te.

/Otto
Sätt på ett långt rör som förlängning på skaftet (inte spärrskaft, det spricker) så har du kraft att dra loss muttern.
Jag brukar skaffa en remskiva extra som man sevtsar fast ett mothåll som man lägger emot rambenet. När inte motorn rör sig så får man loss den lätt som en plätt!
Pi
121
Pickis
M527i TIC-85
Den är dragen med 800nm....du måste skaffa värsta mutterdragaren för att få loss den,jag vet för jag hade samma problem förra året,men hade turen att vi hade en tvåhandsfattat mutterdragare på jobbet då slapp bultfan,kräver dock mycke kompressor...
Ok efter att ha stått med 1.5m skaft och stor mutterdrag så tröttnade jag kapade av skallen. Jag tänkte borra/fräsa ur resten. Men när skallen väl var av så kunde jag skruva ur den med fingrarna. Så problem löst...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.