|
|
|
|---|---|
| tjena undrar hur mycket stryk dom tål?? speciellt när dom gått uppe mot 35000:- mil men går som en klocka i motor o låda iaf vad man hör.. tål dom att lekas med? inte för att det är en lek bil.. men undrar allmänt hur pålitlig bakaxel låda o sånt är? tål dom lika mycket som 535? | |
Ante25 |
Vad menar du med "lek" ? |
| men typ går bakaxeln av om man ställer fasst den osv? bara vill ha info om hur säkra dom är om du förstår? | |
| även håller motorn att varvas ut ordentligt (ca 6000) tänkte eftersom automataren växlar typ på 5800rpm ??? | |
| Om kamaxel och vipparmar ej ar bytta sa bor man inte varva ut en 3.5 a. Annars sa ska den palla med en hel del stryk. Delarna borjar bli billiga pa skroten ocksa sa det ar bara att misshandla med forstand :) Har sjalv bytt kamaxel och vipparmar pa min efter urvarvning av motorn. | |
|
Misshandel av en 7a resulterar i blodiga knogar.Nej ge bilen respekt så kommer ni ha ett långt liv tillsammans. mvh/trucker Länk Länk NY |
|
|
Verkar som om sungam vill ta livet av sin bil omgående... BMW CS #5139 |
|
| haha absolut inte vill jag slakta den men vill veta typ om bakaxeln håller när man har sommardäcken sitter på och det vill släppa lite i kurver osv.. tänkte bara om det håller.. nej nej jag tar det så lungt o fint med min 7a går så mjukt o fint | |
|
Allt kan ju gå sönder precis när som helst om man har otur, och oturen har tendens att öka ju mer man påfrestar grejorna... Men visst jag fattar vad du menar och det är ju inte nå svaga lådor och bakaxlar på de bilarna så det håller nog för en hel del lek, men som sagt ingen bil, ny eller gammal håller superlänge om man ska stå och bromsa fast bilen flera gånger om dan... Leker man med förstånd så håller det nog rätt länge jaaa! Har man bara lite "drag" på drivlinan och trycker ut på sladd i en kurva tex så sliter det inte så mycket. Står man däremot still och varvar upp och bara släpper kopplingen så blir det lite mer lotteri... /Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.