AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
500

Vita blinkersglas e28!

pettan86
Hej. Det är så att jag beställde vita binkersglas bak till min e28 och när jag sedan öppnade paketet och tittade på glasen blev jag väldigt chockad! Glasen var ju hur tunna som helst, inte alls som det "vanliga" glaset som brukar sitta i lyktor. Dom gick att böja hur lätt som helst också! Nu undrar jag om dom verkligen ska vara så tunna eller om jag ska skicka tillbaka dom?
/Petrus
Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
Dom ska vara så. Ser lite skumt ut kanske, men jag lovar att det ser bra ut när det sitter på plats!!

Länk

Mvh Tjäder
pettan86
Okej va bra! Blev lite orolig där ett tag:) Är det svårt att såga ut dom gamla glasen? Ska man limma fast dom och sen täta med silikon eller vad?
/Petrus
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag var knappast så förtjust i vare sig passformen eller kvalitén på mina glas. Jag är jätteglad att det fanns att köpa. Men jag hade hellre betalat mer och fått bättre passform. Bilen blev i alla fall finare med dom på. =)

MVH Morgan.

Länk
Xp
24
Xpl0jd
M535 -87
M535 -87
vart kan man köpa dom ??? jag har letat utan resultat. finns de bara bak eller finns de runt om ???

MVH Jimmy

//Jimmy
pettan86
Dom finns at köpa på www.kinnby.nu men just nu tror jag att det är slutsålt. Det finns att köpa runtom.
Men det kan finnas kvar några enstaka glas till baklysena. När jag beställde stod det på sidan att dom var slutsålda men när jag mejlade honom sa han att det fanns några par kvar.
/Petrus
Fick också den reaktionen först. Man måste skära till dom lite först om man vill få det exakt. Slå bara sönder de gamla glasen och ta bort allt gammalt lim, ta med smärjelduk sist. Sen köper du transparent (genomskinlig) silikon på tub+ en pistol till tuben om du inte har det. överflödig silikon tas bort med diskmedel blandat med vatten.

Har bild på hur det blev på min:

Länk

Länk

Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.