AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.348

Hastighetsmätare bara dog snälla ni E36 94ans :(

Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Hej
Bara 5 dagar sedan stalde jag på min sommar bmw och då fick jag byta batteri för den gammla var död.
Satte dit en ny bilen startade klockrent då körde jag ett par varv genom sta´n. Dagen därpå vid start så fungerade ej min hastighetsmätare i ca 5 minuter?!? Jag stanade med bilen satte på den igen då hoppade mätar´n igång " dagar sedan hände samma sak fast denna gången är mätare HELT DÖD???
Äterställde km mätare och sedan hastighetsmätare fungerar inte så rör sig inte ens kilometr räknare?!?
VAD KAN DET VARA? GIVAR SOM SITTER DÄR BAK?
SI-BATTERIER HAR NÅGON SAGT?
Alla förslag är vällkomna!

G-Nig
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
ville bara tillägga att så var det inte förra sommaren då innan jag stälde av bilen och garagerade den!

G-Nig
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Jag gissar på givaren på klumpen bak. antagligen bara att göra rent, sitter ju ganska utsatt. Har själv råkat ut för samma problem på min 320 coupe. Lossade den. gjorde rent där kontaktstycket o sprutade lite kontaktspray, sen funkade det kanon igen.
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Igår märkte jag att bensinförbruknings pilen fungerar ej heller faktist kan det vara batterier?

G-Nig
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Igår märkte jag att bensinförbruknings pilen fungerar ej heller faktist kan det vara batterier?

G-Nig
iX
362
iXer
325iX -89
3.0 C -76
318tds -96
Bensinförbrukningen kan ju vara lite trixig att beräkna om inte givaren på klumpen bak fungerar..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.