|
|
|
|---|---|
| Vad finns det för olika f-datorer till E36? I min kärra har jag en med utetemp,klocka,datum och någon sorts alarm.. Går det att sätta in en med mer finneser? Eller är det mycket givare etc man måste komplettera med? | |
| tyvärr så är det som så att om du ska sätta i en större färddator, så måste du sätta i nya givare och dra alla kablar.jag har för mig att det är så iaf rätta mig gärna om jag har fel. | |
| Precis, det hehövs en helt ny kabelstam med allt vad det innebär... | |
|
Hej! För att få detta ur världen så säger jag det nu... Det finns ingen "stor eller liten" dator... Utan till E36 finns det en Färddator, Check-kontroll med temp, Check-kontroll utan temp, temp resp klocka och så tror jag att det fanns en Färddator utan Check-kontroll också. Så om ni menar den stora-datorn som inte finns, säg gärna färd-datorn. :-) Jag kanske e gnällig men så fort folk säger att bilen har en dator så tror man att det är färd-datorn... Tack för mig! Mvh Tobias |
|
| Ahaa, nu vet jag. Grejjen är den att i min sitter det en med yttertemp,klocka,datum och någon sorts buzzer/alarm och jag tänkte att kabelstammar etc redan fanns så man bara behövde uppdatera enheten..:) | |
|
Asså, jag har en BMW 328i Coupe e36 -98, Svensksåld. Jag vill byta min "Checkkontroll med yttertemp. och digitalur" mot "stora färddatorn". Behöver jag dra en massa nya kablar(är inte de redan dragna?) eller är det bara att plugga in den nya och så funkar allt?? mvh John |
|
|
Den här frågan har behandlats ett flertal gånger, läs inläggen ovan och/eller använd forumets sökfunktion. Mvh Micke t |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.