|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
En gott val för komfort och väghållning , är 15 tum , med 205/55-15 , Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
| 7,5 bred, men det är inte mycket spel mellan benet och fälgen. | |
| störtlöjligt med komfort ;) | |
|
Visst kan det vara stört löjligt med komfort , men man lär sig med åren vad väghållning är , och hårdast och lägst bil , med dom värsta däcken ,är inte alltid nyckeln till framgång . Har kört 318ti 60/40 sänkt ,med Gula Koni ,17 tummare . Just nu 323ti org fjädrar , Gula Koni och 16 tums fälgar , 205/55-16 , och den har bättre väghållning än den förra bilen Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
Beemer-Nissen: En så låg profil som 215/40-17 däck har, ger väldigt lite flex i däcket. Det gör i sin tur att däcket lätt "slås loss" från asfalten. Sen sjunker komforten till viss del med så låg profil också. Att det kränger innebär inte automatiskt att man får en försämrad väghållning. Känslan säger ofta olika mot en klocka på tex en motorbana. /Anton |
|
|
Anton: "Beemer-Nissen: En så låg profil som 215/40-17 däck har, ger väldigt lite flex i däcket. Det gör i sin tur att däcket lätt "slås loss" från asfalten." det där beror juh HELT och håller på ringtryck. /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
|
Har precis för mig att det ska va 14" på dessa bilar, vissa hade 15" men detta är inget som krävs för att bromsarna ska få plats. |
|
|
jokko: Ringtryck anpassas för däcktemperatur. Med korrekt däcktemperatur så kommer ett däck med lite högre profil kunna flexa mer och således inte tappa fäste lika lätt. Det är min teori iaf. /Anton |
|
Jessie |
turbon har jag Integral A2 17" fälgar på och den är sänk 60/40 = halv snyggt. 205/40 fram å 215 bak. Däremot caben har jag sänkt 80/60 och har 16" och 9" breda fälgar på. De ser mäktigt ut. 205/40 fram å 225/40 bak. Mitt råd är att hitta ett par fetta 16". typ Brock fälgar eller nåt. mvh |
|
Körde på Alpina 16 tum med 205/50. Fiiiiint och funkade bra. Bytte sedan till BBS 15 tum och 205/55 och är numera nere på 195/55.... Vad var det som hände? 205 gav lite kaxigare utseende, men BBS fälgarna har ganska lågt ET vilket gör att de hamnar ganska långt ut i hjulhuset. Jag har aldrig provat 17 tum, men tror inte att dessa gamla bilar går så bra på allt för låg profil. Summan av kardemumman är att 16 tum ser snyggast ut, men 15 tum med bra däck är minst lika effektivt. Mr C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.