|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar hur försäkringsbolagen värderar en bil som dom ska lösa in? Går dom enbart efter listor med marknadspriser som bilhandlare har, eller hur går dom till väga? PB | |
|
Ju mer dokumentation du har på bilen mm desto bättre chans har du ju till att få upp din bil vid ev, inlösen. Men tex, äldre bilar som du själv värdesätter mer än ett bolag gör, kan du alltid försäkra upp bilen genom ett uppvisande för en skadereglerare. Har själv försäkrat upp min M535 för länsförsäkringar. Visst premien går upp några kronor, men det kan absolut vara lönsamt om olycka är framme. Behöver ju inte vara du som felar vid en olycka. Micke Länk |
|
|
Det varierar från bolag till bolag,det är inte ens säkert att du får samma värdering av två värderingsmän från samma bolag!!!:-(.En del får hög värdering av sina bilar medan andra får riktiga låg...När ja fick min M stulen o krockad så fick ja en human värdering iaf samt en mycket "förstående" värderingsman som lät mig behålla de svindyra fälgarna utan avdrag för ersättningen...Men en bekant som råkade ut för ungefär samma historia var inte alls lika lyckosam,dock hade han sin försäkring i ett annat bolag... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.