|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte lägga på ett par M3-speglar på min 4-dörrars 318i (E36). Vet någon om det är samma fästen som på coupén? Om inte – har någon fästen till salu? NDY | |
|
Nej det är inte samma fästen som på en Coupé och återigen uppmanar vi folk att INTE sälja enbart sina fästen efter att de har fått speglarna stulna. Mvh Carsten |
|
|
Ang. Carstens skumma inlägg. Jag har alltså fått mina backspeglar inkl. fästen söndersparkade. Tänkte därför byta ut speglarna mot M3-speglar i stället. Jag har fått tag på speglar hyfsat billigt, men då med fästen för Coupé. Därför behöver jag... 1) M3-speglar med fästen för E36 billigt. 2) Fästen till M3-speglar för E36. NDY |
|
|
Lite svårt att veta att du hade fått dina vanliga backspeglar söndersparkade med tanke på ditt första inlägg. Så det var inte alls något skumt med mitt svar. Men om du nu har fått tag i kompletta speglar billigt, varför behöver du då M3-speglar med fästen??? (nr 1) Har jag missat något? Inte för att vara taskig "ndy" men M3-speglar kommer du nog inte få ha ifred om de har varit på dina vanliga speglar. I vilket fall som helst, enbart fästen tror jag inte att du får tag i. Mvh Carsten |
|
|
Jag slipper gärna köpa speglar från en person och fästen från en annan - därav "1)..." - om det går att få tag på hela paketet från en person till samma pris (1700:-, oanvända original). Jo, jag tror visst att jag får ha mina speglar i fred. Bilen står nämligen för det mesta i ett garage, och det var en engångsföreteelse att den var parkerad där den var. NDY |
|
|
Hittar du inte begagnade så kolla annars på: www.hova.com De har de bästa M3 "lookalike" som jag har sett till ett humant pris dessutom. Finns både till Coupé och Sedan. Mvh Carsten |
|
Bjudko |
Nej fan sälj aldrig fästena... Snart 18... |
|
Ja, då var vi där igen. Vi kan nog räkna med att för varje M3 spegelfäste som sälj lösa så försvinner ett par speglar från någons M3.(En tot kostnad på 6500kr för ägaren eller försäkringsbolag). Jag har 2st lösa fästen liggande, kvar sedan mina speglar blev stulna, men jag går nog ut i eftermiddag och splittar dem i några snygga småbitar med en yxa,nu när jag vet att det finns en marknad för dem. Lycka till med att parkera en BMW med M3 speglar monterade, på annan plats än hemma i sovrummet. 286hp=M3 |
|
|
Först kan man ge BMW en ordentlig känga för att konstruera en sådan dyr sak som är så enkel att stjäla! Rent ut sagt för jäkla dåligt! Hade det inte lönat sig för försäkringsbolagen att ersätta brottsoffren med de speglarna från England som har en vajer inbyggd så att de är stöldsäkra? Ifall ni inte vet vilka jag menar så var det uppe på det gamla forumet för ett tag sedan. Adressen dit har jag tyvärr inte. Säljs av CJ Car Security i England. Enda nackdelen är att de kostar lika mycket som originalen men så ser de exakt likadan ut. Mvh Carsten |
|
|
CJ's tel # är 01296-747344 + någon landskod. De har också original BMW speglar som är skyddade men vet tyvärr inte priset. Mpilot |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.