|
|
|
|---|---|
|
Hur breda däck kan man få på en E38:a med 17tums fälgar fram respektive bak och vad ska man ha för profil så att hastighetsmätaren inte visar fel?? nån som har förslag?? | |
|
Om du har fälgar sen tidigare måste du veta hur breda dom är för att kunna köpa däck med passande bredd. Däck försäljarna vet vilka däck som passar på dina fälgar... Själv har jag 285or bak och 255 fram, men jag tror det är snäppet för brett då det kan ta i ibland tydligen. Här kan du slå fram vilka dimensioner som ger vilken rull-omkrets Länk |
|
|
är det fram eller bak det tar i eller båda delarna?? hade hoppats på att det skulle funka med 285 bak och 245 fram... |
|
|
Vet inte riktigt, jag fick med däcken när jag köpte bilen i vintras, så jag har alltså inte kört med dom själv. Det var väl främst om man sitter många i bilen och man kör i ett gupp som det kan ta i enligt säljaren. Med sport-läge på EDC dämparna ska det nog inte ta i lika lätt... Har för mig att jag såg skrapmärken i innerskärmen fram, kommer inte ihåg hur det var bak... tror det gick bra där. |
|
| det låter bra då kanske det kan funka med 285 bak å245:er fram då... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.