|
|
|
|---|---|
| Jag har ett konstig problem på min 525 E-34-92. När jag trycker ner bromspedalen första gången så tar den väldigt långt ner. Tar man sedan omtag så är pedalen som den ska. Väntar man sedan lite igen så är det samma sak. Jag har luftat systemet flera ggr utan resultat. Vad kan det vara? Är det huvudbromscylindern som spökar kanske? Finns det någon som har haft liknande problem så svara gärna! | |
|
Jag hade liknande problem på min 525I 89:a förra våren. Bromsen kunde ta väldigt långt ner, dock bara ibland. Det blev värre o värre med tiden. Det hände även att om man stog på tomgång så kunde pedalen sjunka tills man varvade till då så stannade pedalen. Problemet på min var att insugspackningarna var helt slut och motorn gick väldigt dåligt, pendlande tomgång, bluddrade, allmänt slö, törstig på bensin mm. Byrte packningarna och motorgången och bromsarna blev som nya, ingen sjunkande pedal längre. Vet inte om det berodde på att bromservot fick för dåligt vacuum eller... Det kan säkert någon annan förklara. Behöver ju inte vara samma problem på din kan ju dock vara en input. Lycka till mvh Mackan |
|
|
Jag skulle börja med att lufta bromsarna iaf... Har du behövt fylla på bromsvätska nyligen? Mvh Jojje |
|
| Jag har inte behövt fylla på någon bromsvätska. Det försvinner heller inget ur behållaren. Jag har luftat bromsen tre ggr utan resultat. Blir inte klok på detta fenomen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.