|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vad tror ni om värdet på en 525IAT -96 Svart med gult helskinn, AC, 16" fälgar (snygga) + vinterfälgar bra däck på alla. Coupévärmare, excecutivepaket, stora stereon (ej cd) värme i stolarna, elhissar fram, elspeglar, mm. Hel rekonditionering i höstas, besiktning för några dar sedan ua. Import -02 (ingen servicebok). Mkt bra skick på bilen, 16000 mil. Vad tror ni för värde? //Daniel | |
|
Priset vågar jag inte gissa på men en del av det du nämner är standardutrustning. Executivepaketet kom 95. Hissar fram. Elspeglar. Min poäng är att du inte ska tro att den är mer välutrustad än andra 96:or. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
45-55KSEK skulle jag tro. /Simon |
|
|
Lät lite lågt... ingen som tror runt 65'?? //Daniel |
|
|
för 65ksek är det bättre att kolla på e39 touring istället, prisskillnaden är för liten i så fall. /Simon |
|
|
simon_en:E39 touring får man väl knappast under 90,o då pratar vi nog om en snik 520 med högre miltal...eller??Att köpa en fin/ärlig 525T E34 95/96 kan nog på runt de 65,därmed inte sagt att bilen i tråden har det värdet... Bilen i tråden tycker jag är värd nänstans mellan 50-60...45 kan man ju acceptera som säljare om nu måste bli av med den bums men annars e de ju bättre o behålla än o sälja för småslantar.... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Intressanta svar, någon mer åsikt om värdet? (Har tittat en del efter E39 Touring men inte hittat något vettigt under 120'... och det är ju dubbla priset jämfört med E34:a) //Daniel |
|
|
Om du inte vill ha ett lik som måste man nog upp till ca 65-70tkr... En e39 för under 90tkr = fiffel och båg.... ///Tobbe |
|
|
Ska förtydliga mig, priserna jag pratar om är slutpriser, inte annonserade som sannolikt ligger 5-15% över de siffror jag talar om. Våra åsikter om pris divergerar, tänker inte gå in i debatt om det, brukar sällan leda någon vart. /Simon |
|
|
Anledningen till att jag undrar värdet på just denna 525IA Touring -96 är för att jag sålde den förra veckan för just 65', och ville därmed bekräfta mina misstankar att värderingarna på detta forumet brukar ligga lite i lägsta laget... Jag antar oxå att de flesta skulle värdera en 535 -88 som gått 25000 mil till mindre än 30' som jag sålde den för i höstas... Hur som helst, hyser inga agg för detta, utan bara nyfiken på hur folk skaffar sig en uppfattning om värdet på en bil. Förmodligen letar de flesta upp en annons som är jättebillig och tycker att alla liknande bilar inte borde säljas för mer än den billigaste de sett. Har jag fel? //Daniel |
|
|
Dannemann, tycker att du fick ett mycket bra pris för din bil, bara att gratulera. Själv tror jag åt andra hållet att ett fåtal får mycket bra betalt, medans många andra (inklusive mig själv) får finns sig i att bli jämförd med de billigaste bilarna, annars blir det inte affär alls.... /Simon |
|
|
Kan vara en trist sanning, själv så letas det såklart bland de billigare annonserna när man ska köpa... hmm, inte lätt att sälja bil idagens läge, men betydligt lättare att köpa. //Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.