AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
818

Larm problem

Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Har läst massor här om larm problem. Jag tror jag vet felet, men undrar lite saker. Så här ligger det till:
Fick upp "num light fail" för ett tag sänn. Okej, fått det för. Ny lampa tänkte jag. Det gick inte.Tog så ut "lamphuset" högersidan och testade den på venstersiden (där baklucka problemet låg).. Helt dött. Satte den tillbaks och den fungerade som normalt. Då kommer min lilla hjärna fram till att det är ett elektrofel.

Några veckor senare börjar larmet å strula.. Det "vanliga" (som jag ser många haft problem med): Slår på larmet med dosan. Dörrarna lås, men låser upp efter 1 sek. Efter å ha försökt många gånger går den äntligen igen, och den röda lampan blinker.
När jag sänn kommer tillbaks blinker fortfarande lampan, men låset är uppe. Öppnar så dörren, och larmet startar tjuta.
Inget fel med larmet. Min lilla fråga då: kan det vara så att el-felet i bakluckan ger c-låset problem? Eller kan det uteslutande bara vara c-lås montoren som är kass? C-lås motoren vet jag vad kostar, men hur lätt är det å fixa el-felet som bakluckan värkar ha?
Har ett eftermonterad Cobra larm i min bil.

Hoppas på några goda tips :)

"Best Man Wins"

Mvh Eivind
TobbeBMW
Det kan mycket väl vara så, jag har problem med C-lås motorn i min baklucka, och den påverkar larmet i den mening att när jag larmar på med dosan så låser bilen, bara för att låsa upp igen en sekund senare, larmet förblir dock aktiverat, detta beror på att C-lås motorn bak inte orkar låsa luckan, så den måste jag byta, låser jag däremot bakluckan med nyckel så låser den fint och larmet och låsen fungerar som det ska.
Prova att byta c-lås motorn.

Elfel i bakluckan är mkt vanliga på e36, kolla om din bagagerumsbelysning lyser hela tiden.

Vad kostar en C-lås motor då?? måste ju också byta.
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Leste nånting om 500 kr för en från skroten - 2000 kr för ny med montering. Inte hundra om det stämmer helt..
Min vidare forskning visar at det är omöjligt å låsa passager-sidan!! Använder jag dosan till larmet låser den förarsidan samt bakluckan på andra eller tredje försök. Det måste väl helt o hållet vara så att min vänster sidas c-motor är död ?

"Best Man Wins"

Mvh Eivind
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.