|
|
|
|---|---|
|
ställde på min m3 e36 -94 igår men lyckan blev kortvarig då A/c kompressorn inte gick igång. Det finns gas i systemet, inga säkringar har gått och lampan på a/c panelen lyser. Varför drar den inte??? Det var 0 grader ute när jag startade a/c första gången men har även testat i garage där det var 13 grader varmt i omgivningstemp. Sitter det några relän eller något annat som kan spöka till denna kompressor? evigt tacksam för hjälp med detta. MVH Pelle Ps. Systemet är renoverat för 2 år sedan. Konstigt om man skall behöva fixa med detta vartannat år. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nja inte så konstigt AC installationerna på bilar, får en Trabant att kännas som en kvalitetsvagn.. Frågan hur mycket gas du har kvar i systemet, kan vara för lite för att lågtrycksvakten ska gå till, gastrycket i systemet ökar, om omgivningstemperaturen höjs , vilkat kan få systemet att hoppa igång. Kör bilen riktigt varm, och låt den stå en kvart så värmen får sprida sig i motorrummet, går det inte igång då, så är det nog dags att provtrycka, om alla säkringar mm är hela. Man brukar fylla lite spårvätska när man reparar, för att lätt kunna hitta ev läckage i framtiden, men det kanske inte är gjort. Har du kört bilen nått i vinter ?? Grafitpackningen i kompressoren torkar om den inte får regelbunden smörjning och börja då läcka istället. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack för svaret! Jag har inte kört med bilen i vinter, den har stått still hela tiden, startade den 1 gång i november och då fungerade a/c. Vid vilket tryck löser lågtrycksvakten?? Ska kolla på måndag hur mycket gas det är i. Men tror nästan att kompressorn är kass för det lät konstigt om något när jag startade a/c första gången. MVH Pelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.