|
|
|
|---|---|
|
Hej! Någon som vet vad som skiljer 525:ans motor med 325:ans årsmodell 1988. Har nämligen en 525 motor på gång, som jag ska sätta i en 325:a. Men vill veta om det är några problem först? //Fredrik... | |
Jompa |
är det inte samma motor? Livserfarenhet beror inte på din ålder utan hur du levt ditt liv. |
|
Jovisst, det är samma motor. Men tänkte mer på om det är skillnad på kabelhärvor och sånt, är det något man måste göra om för att det ska passa? //Fredrik.. |
|
| Längden på kabelhärvan kan skilja men om du redan har en 325 så är det ju bara att ta den härvan! Och det kan vara så att troget skiljer men jag tror inte det! | |
|
Har för mig att motorfästena är olika i blocket polaren köpte en 325-motor och skulle montera i sin 525a men det passade inte så han fick sälja.... /Ronny |
|
|
Går det inte att byta motorfästena, eller är dem fixerade i blocket? //fredrik |
|
|
fästena är lösa, men har för mig att bilthålen sitter olika långt fram mellan de två motorerna... då de heter olika: m20xxx och m20zzz olika nummer efter modelltypen, kommer ej ihåg exakt just nu men kan kolla tills imorron... /Ronny |
|
|
Hur svårt är det att fixa nya fästen i såna fall?Det klarar vem som helst som är kapabel att byta en motor och har en svets. Tarv |
|
|
Tackar! //Fredrik.. |
|
|
Jodå, visst kan man svetsa lite nya fästen, men polaren ville inte och jag har fullt upp med mina projekt.... Jaha då åker man BMW igen.... Ses på en raka nära dig... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.