|
|
|
|---|---|
|
Har precis köpt en 325 -89 touring o är kanonnöjd me bilen men när jag tankade upp den c:a 50 liter så har det börjat lukta bensin mestadels vid vänster bakhjul tycker jag, ingen lukt inne i bilen o inga pölar under vad jag har sett. Har kollat gamla inlägg men hittade inget riktigt svar tyckte jag, brukar det vara själva tanken eller nån slang/rör? syns grejorna tydligt om man lyfter bort baksätet? tacksam för lite tips innan man börjar rota. T.F | |
|
Det är vanligt att tanken rostar på E30. På min rostade den sönder i plåtvikningen som är ungefär mitt på. Hört nåt om rostande tankrör också. Borde finnas endel skrivet, testa att söka här, så hittar du antagligen mer. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Om du söker på tex "byta AND tank" så ser du snart att ditt problem inte är unikt. I princip alla trådar du får upp är E30-relaterade. Jag har skrivit en hel del om mitt tankbyte och varför jag bytte tank. Det började med att det luktade men inte syntes något. Det blev värre och började droppa nån droppe per dag. Det var tankanslutningen som hade börjat ge via för rosten. Alltså den rörstump som är svetsad på tanken där tankpåfyllningen går in i tanken. Efter en tid var hela tanken i princip ett stort såll. Max 25 liter gick att tanka, efter det så rann det ur väldigt fort. Jag letade upp en begagnad tank för 200 kronor och renoverade denna själv genom att slipa och måla. Bytet är inget man gör bara så där. Det är en del jobb. Därmed är det inte sagt att du behöver byta tank, men det är inte otänkbart att du kommer att behöva göra det. Men som sagt mer om detta i äldre trådar. Lycka till! /Anton |
|
|
på min nya 318iS-91 så hade tanken rostat hål precis under där man ansluter på fyllningsröret...men nu är den bytt så nu är det bra igen... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Hade samma problem och tyckte bilen var onormalt törstig (3 liter milen). Kollade under och såg att det sprutade framför vänster bakhjul. Det var returslangen ovanför bensinfiltret som spruckit. Tänk på att försöka plugga eller hålla för där slanganslutningen när du byter annars kan du få en rejäl bensindusch som jag fick. Det hann läka några dyra liter innan jag fick ihop skiten. |
|
|
Tackar för svaren, jag gav 15000:- för bilen så jag anser att det finns lite utrymme för oväntade utgifter, för i övrigt är bilen väldigt fräsch o allting funkar som det skall o motorn är tyst o fin(23500Mil). Ha d gott T.F |
|
|
Det är precis som alla säger. Jag kan inte tanka över 40 liter för då läcker det vid röret där påfyllningsröret går in i tanken. Och ibland springer det läck på slangarna vid bensinfiltret. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.