AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.716

Köpa 740 95

Sida 1 av 2
Buller
Hejsan!
Undra om någon har erfaring från ett firma Autosam i Malmö.
Han har en 740 95 som har gått runt 13.500
Hure mycket skall en sådan kosta. Den har allt utom läder.

En gång BMW alltid BMW
Tycker personligen att läder är ett litet måste......men det är kanske en smaksak?
Smaksak, men väldigt svårsålt i framtiden. Försök hitta någon med läder om du nu inte har något emot det. Men till frågan...har du någon länk till bilen el utr lista?Historik?

Ny bild 28 mars-
Länk
Visa användare
252
Krille_hlm
M636csi -83
3,6 S/M -72
3,0S -74
M3 -01
ALLT utom läder? heh.. tror inte det...

Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat..

Länk
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
13.500... ta det X3 eller kanske 2 i bästa fall =)
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Johan_S.Hur kan du skriva sånt,utan nåt vetskap.Min har gått
12365 mil,och en 95-a.Det syns på bilen,samt på utrusningen.Du tillhör "dem" som dömmer i förväg.Det inte snällt av dig.

MVH.MICKI Länk
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Micki: Haha förlåt då =) Menar nog mest att det är säkrast att vara lite extra kritisk och försiktig med dessa bilar. Har varit och kikat på många "15-20.000" milare som varit totalt slut. Det är nog väldigt ovanligt med en 7a som gått 1500 mil/år i snitt, men visst är det fullt möjligt!
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Johan_s.Det låter bättre.No hard fielings.

MVH.MICKI Länk
Visa användare
225
zaharald
750iaL -92
520i -89
Det är väl ändå så att de flesta av dessa bilar står inne på vintern..

1500 mil per år kommer jag inte upp i med min i snitt, kör den nästan dagligen under sommarhalvåret.

inget är konstigt med det eller..

Zaharald
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Tror knappast alla har sina 7or ståendes över vintrarna.. låter rätt märkligt i mina öron... Varför skulle man inte använda den på vintern??

Men framförallt brukar dom användas flitigt i tyskland första åren.
De som köper en bil av denna kaliber brukar också använda dom mycket, är den uppfattning jag fått... men det finns ju förståss undantag som sagt, och jag kan ha fått för mig fel...
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
DOCK är det allmännt kännt att det ofta mätarskruvas i de flesta bilar och kanske i synnerhet bilar av denna klass, och man bör vara uppmärksam! Vill endast påminna om detta så man inte glad i hågen och totalt godtrogen går å köper första bästa bil för att det står 10.000 mil på mätarn... Men läs importguiden här på autopower, där finns det massa intressant info om vad man ska tänka på osv, även vid köp i sverige.
Visa användare
225
zaharald
750iaL -92
520i -89
Johan S, Du verkar sitta inne med facit och veta allt. Samtidigt så verkar du ha svalt varenda myt vad det gäller dessa bilar.
Ändå har du en.....

Du har varit och kikat på många "15-20.000" milare som varit totalt slut.

Då måste du haft otur va? dessa bilar håller nog lite högre kvalitet än så, alla fall dom jag sett och kört.

Zaharald
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Zaharald, vad är det med dig?? Varför denna otrevliga ton?
Jag är kritisk till mycket här i livet, så som myter om bilar, övernaturliga krafter, tidigare liv, spågummor och mycket annat.

Tror du jag hade köpt en V12 om jag gått på alla myter? Jag granskar det mesta ganska kritiskt. Ibland för att bekräfta, ibland för att dementera.

Det enda jag försöker säga här är att man bör vara kritisk till vad alla bilförsäljare säger och mätare visar för att inte gå på en nit.

Jag har exempelvis tittat på en 750iAL -95 som säljaren sa var i mycket fint skick, körd av en äldre herre osv osv...
Väl där såg den mycket sliten och taskig ut i lacken, totalt genomrostad baklucka, mer rost på andra ställen, förarstolen helt nedsutten och skinnet slut. Han tom skröt med att dom bytt automatlåda... mätaren visade ca 20.000 mil.
Jag provade inte ens bilen, en provtur hade säkerligen visat fler brister.
Vidare kan jag nämna en annan 750 jag tittat på, där kunde man i serviceboken klart och tydligt se att det var exakt samma handstil och penna som skrivit på stämplar från helt olika verkstäder/tidpunkter. Garanti-service utdraget visade dessutom mycket högre miltal än serviceboken vid ungefär samma tidpunkt... Även den skulle vara i topp-skick...

Jag har ett antal fler exempel, men du kanske har förstått poängen?
li
1.959
liste
535i -89
Oavsett om de skruvas eller inte köper man sällan en 7-serie och kör LITE med den. Man ska ha i åtanke att många nya 7:or börjar som direktionsvagnar och tjänstebilar. De flesta 7:or får rulla på bra och köps de rullar minst lika mycket på vintern som på sommaren.

Visst finns det undantag, men att en 7-serie som är 10 år gammal rullat under 15.000 mil är mycket ovanligt. Det finns även E32:or som har mätarställningar under 15.000, vilket då självklart är ännu ovanligare.

M- och Z-bilar samt cabbar kan däremot mycket väl ha rullat under 5.000 mil på 10 år.
Visa användare
132
Mr_Beemer
Bmw M535i-85 "Gustav Adolf"
Länk
Kolla på denna det är ett typexempel på en bil som kommer att skrivas och säljas som 18t milare

Har du råd att inte åka Bmw??
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
EUR 7900 var ju dagens överpris! Det ju vad en ärlig 20-25000 95a kostar nu ju. Tror inte ens jag skulle ge 40k för den.

BMW CS #5139
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
20-25000 mil menar jag

BMW CS #5139
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Buller.Kolla in den här bilen Länk
Lägg på 10-15000 för besväret ,så du har en klar prisbild.

MVH.MICKI Länk
Buller
OK Micki.
Jag har varit på den Tyska sida och tittat tidigare. Det som stör mig är att den bara säljs till handlare eller export, det kan vara ett bevis för att den kanske inte är helt frisk, elöler något som döld.
Jag har själva håmtat båda mina BMW en 735 87 och en 850 91 i Tyskland, men denna skulle vara till min son, och han vill helst ha en 95, 96 eller 97.
Der har varit mycket diskusion i tråden, men roligt med olika åsikter. Jag får se om det blir en Svensk eller Tysk. Jag ser inga problem med att hämta biler i T..land.
Det som undrade mig från början var det låga miltal samt priset 75.000 och då var frågan om någon hade kännedom till Autosam i Malmö

En gång BMW alltid BMW
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Buller.Jag tycker att 75000 skr är ett alldeles lågt pris för en sådan
bil.Kanske dem ville att folk skall ringa och fråga,då har dem en annan bil som dem vill sälja eller nåt sånt.Man vet aldrig när det
gäller bilhandlare.

MVH.MICKI Länk
Visa användare
225
zaharald
750iaL -92
520i -89
Johan S. Inte meningen att du ska uppfatta mitt skrivande som otrevlig ton, sorry i så fall!

Detta kan ju bli en lång upprepande tråd som aldrig tar slut, jag ser bara till min egen bil.

Som jag vet allt om, kontrollerad bakåt, Full servicebok, full dokumentation, två pärmar med kvitton.

Årsmod. -92, inreg nov. -92.
Den hade gått 10 900 mil när jag köpte den 2002.
Den har idag gått 13 200 mil.

Zaharald
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.