|
|
|
|---|---|
| Jag var på BMW idag och skulle köpa stänkskydd till 2 av våra bilar. På 525i -90 var det inga problem eftersom stänkskydden skulle passa till "STD" kjolarna. Men på vår 525TDS Touring -96 så passar inte stänkskydden fram, då denna har Executive paket, dvs M5-sido kjolar. Finns inga stänkskydd till dessa eller kan man modifiera de andra? | |
Gemini__ |
Hat stänkskydd runtom på min, som föregående ägare har monterat. Så det går alltså att få på dessa, vet dock inte hur el. om man behöver modifiera ngt. Mvh: Thomas Länk |
|
För att dom ska passa snyggt så måste man nog slipa ner kanten på skyddet som hamnar mot kjolen. Här är ett exempel på hur dålig passformen är MED kjolar. Länk och Länk Även ett mektips på hur dom monteras ---> Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| Ajdå, det såg inte så bra ut. Fast det verkar ju fungera. Japp, såg ditt mektips. Inga problem att montera tydligen. Jag får se när jag kommer hem, kanske får slipa lite :-) | |
|
Nej, det sitter inte 100%:igt kan man inte säga, men det fyller väl iaf sin funktion lite ;-) Jag har problemet (det är min bil på bilderna ovan) att däcken skrapar i vid inbromsning o samtidig sväng typ runt gathörn o så, vilket INTE låter speciellt vackert, så man lär sig ju racingtekniken o bromsa innan kurvan :-) Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
| Ok! Tack för era svar! | |
|
Det är jag som satt på stänkskydd på Geminis M5:a både fram och bak! Jag köpte 2 satser (=4 st) original framstänkskydd (72 60 8 102 996) Om jag inte minns fel passade dom rakt av bak. Fick dock skära ur för ljuddämparen på vänster sida! Fram däremot är dom modifierade mer. Först sågade jag ett V i skyddet från sidan och rakt in mot "framskärmen" ungefär där den gråa tröskelkjolen övergår i skärmen. Sedan limmdes V:et ihop med snabblim. Med denna operation ansluter stänkskyddet rätt bra mot både sidokjolen och framskärmen . Sedan fick jag såga den yttre vertikala kanten så att den blev rak. Resultatet blir riktigt bra. Gemini kan säkert bekräfta att det blir helt OK! Titta på Geminis länk så får du ett hum om hur det blev. Per L |
|
Gemini__ |
Jajamän, det blir helt OK. =) Per L gjorde ett bra jobb där. Stänkskydden är samtidigt rel. diskreta, och fyller sin funktion. Så de får sitta kvar. Mvh: Thomas Länk |
|
Om nå'n berättar för mig hur man får med bilder i inlägget så kan jag visa hur jag gjorde! Tills dess mailar jag det till per_j82 och Micke Olsson så att åtminstone dom får se hur jag gjorde. Du Micke som redan har stänkskydden skall absolut såga och limma som jag gjorde. Passformen blir lika bra som om du hade köpt dom på BMW om du mäter och sågar med eftertanke och noggrannhet! Per L |
|
| Tack ska du ha Per! Det där kommer att fungera! | |
|
Jag har komplitterat mitt mektips med Per Lundgrens erfarenheter angående executivepaketet. ---> Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.