|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet vart man kan köpa billiga sport avgassystem till en 325:a ix??? | |
|
själv söker jag 3" hela vägen...finns det någon som säljer sånt? ///Dont Force Me i Can Explode\\\ |
|
|
Gällande billiga kompletta sportsystem så är det väl simons som är det vanliga. Kolla www.ray.se. 3 tum's? varför?? Inte många som sälger färdiga sådana till E30. Beror på att (nästan) ingen behöver det;) |
|
|
Kan uppenbarligen inte stava:) bemer ix: Glömde du menade färdiga va? Går ju att bygga själv ganska billigt annars, men det är ju lite meck. |
|
|
Billigaste "sport" avgassystemen borde vara Simons... Men jag har erfarat att man blir ganska besviken på jludet när man har monterat ett sådant. Jag har inga erfarenheter på just BMW, men andra har jag hört. Det låter inte särskilt mycket mer än orginal. Ska det väsnas, ja då bygger man ett eget i 2,5" efter katten med färdiga böjar och en liten somons ljuddämpare längst bak. Då låter det ganska fint sen faktist. Det är även det absolut billigaste alternativet. >HampZZ. Varför ska du ha 3", turbo eller??? (3" brukar man ha upp till 500 - 600 Hk.) Vad menar du med hela vägen? Ända från främre röret altså och ingen katt?! 3" kommer bara bli tråkigt på alla sätt!! Ett jävla mullrande hela tiden, samt att det blir VÄLDIGT lågt under bakvagnsbalken. Speciellt om bilen är sänkt också. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 (Bygger pulssplitt grenrör till M3 E30) |
|
|
jag har 2x2½" nu med simons bakdämp..men nu har man fixat turbo och massa grejj och min downpipe är i 3" nej ingen kat på en 84a=)=) men finns det ingen firma alls som svetsar ihop 3" känner inte så många som svetsar här på Gotland.. ///Dont Force Me i Can Explode\\\ |
|
|
Hehe... Tänkte inte på att det var en -84:a ;-) Hur fick du till downpipen då om du inte själv svetsar?! Om du har dubbelt 2,5" system redan nu så går det ju prima att köra med det! Enklast isf. är ju att gå från din 3" DP. sen in i ditt gamla avgassystem. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 (Bygger pulssplitt grenrör till M3 E30) |
|
|
köpte den så... får man som "artan" har på sin BMW? 3" eller 4" ut på sidan? e det lagligt? om jag ska ha mitt gammla så måste man fixa någon sorts skarv från 3" till 2x2½" e inte det lite knepigt?? ///Dont Force Me i Can Explode\\\ |
|
|
Knepigt och knepigt.... Det är iaf. mycket mindre jobb än att bygga ett helt nytt avgassystem. Det verkar vara det smartaste alternativet för dig, då du tydligen inte har tillgång till garage och svets mm. Annars är det väl bara att pynta vad det kostar för att få någon att bygga ett 3" system till din bil. Det är ju inte direkt svårare bara för det är 3" Det är bara att köpa färdiga böjar (3" finns i 30, 60 och 90 graders böjar.) Kostar typ 50Kr/st. Sen en 3" stor simonsdämpare för ca 500kr. Vilken klåpare som helst med en svets klarar att bygga ett avgassystem på det viset. ;-) Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 (Bygger pulssplitt grenrör till M3 E30) |
|
|
köp inte simons jag gjorde de det var min sämsta affär jag gjort... 325mannen |
|
|
simons e inget fel på allt tycker jag...har det på min....(bara bakdömp) låter as gött...*snärtigt* får leta tag på någon som kan svetsa=) ///Dont Force Me i Can Explode\\\ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.