|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| 96:a sitter RR 8000 mil och missljud... | |
|
Tittade på en Z3M Cab idag. Fick aldrig klart för mig vilken årsmodell det var på den, men det satt RR vanos i den iaf. Den tickade klart och tydligt, men maskinen var kall också. /Anton |
|
|
M3 -97 12500 mil, bytt till Sachs Vanos för ett år sedan. Bytte pga. missljud, samt dåligt klipp i motorn. |
|
|
"Den tickade klart och tydligt, men maskinen var kall också." Anton > Tickandet kan vara helt normalt. inför mitt Vanosbyte rasslade och skorrade vanosen, snarare än tickade. |
|
|
Sachs, bytt forra aret pa Europlus efter missljud. La inte ut en krona sjalv utan hela enheten byttes kostnadsfritt. Forst drev, sedan hela enheten. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
Nicke_1: Ok, jag har aldrig hört ett en S50 med Vanosproblem. Något rassel var det ej på bilen jag lyssnade/tittade på. Att det var RR Vanos är dock helt säkert. /Anton |
|
|
Hade en RR i min förra -97:a M3, inga problem fram till att jag sålde den vid 11900 mil. MEN trots att jag varnade kompisen som köpte bilen att ta det lugnt innan oljetempen var uppe i 85 grader, gjorde han inte det...resultat: Oljeläckage/Magnetventilerna byttes, kostnad c. 6000:- Med andra ord tror jag att det är helt avgörande hur bilen är servad (rätt & bra olja) och körd, INTE vilken Vanos som sitter i! |
|
cane |
RR, 5700mil, inget missljud. |
|
RR 3100 mil, inget missljud, tror jag i alla fall, OK enl BMW Solna. Den "morrar" litegrann vid runt 1500-1800 varv, skall vara normalt enl BMW. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.