|
|
|
|---|---|
|
Min gamla klump har rasat och tänkte sätta på en klump från en 325ix min fråga är om de är någon som vet om detta går med fästen och drivaxlar eller om dom är helt olika??? Hjälp behövs /ovetande=) | |
|
Jo.de kommer att funka men du kommer att få en anna utväxling.Min ix gå ca:205 km/h och då är de varastopp (den är lite pulad i motorn).En vanlig 325:a går lit fortare.Så de är bara att byt.Men de går inte att gör tvärt om att sätta en tex 320 klump på en ix då går fördelningslådan sönder. |
|
|
Jag mistänker att jag har klump från en IX för min drar också i varvstoppet vid 200km/h på 5an.. Är någon skillnad på typen av diffrentialbromsning på en IX axel mot en vanlig klump med diffbroms? --- Min E30: Länk /Chrille |
|
|
Differentialen på en ix har en så kallad viscobroms. En "vanlig" differential med broms har lamellbroms. Sök på ämnet, har varit uppe många gånger. /Anton |
|
|
OK tack grabbar då vet jag.. men min gör 240-250km/h vid varvstopp som är på 7300varv/min har allt trim på som går att få sen vette sjutton vad de är för vxllåda på de jag vet är att de är en 320 klump bak som har skurit rejält. Tack för hjälpen men de ska inte skillja något gällande fästen eller liknande... har ni själva testad eller på något annat sätt fått reda på detta 100% så jag inte köper något i onödan :| //andreas |
|
|
Går den rennovera Anton? Förra året funkade det bra men nu har han fått för sig att bara spinna på innerhjulet då och då... --- Min E30: Länk /Chrille |
|
|
Om siliconet som utgör broms, det vidgar sig utav värme, blri för varmt så kommer bromsfunktionen ha spelat ut sin roll. Om den blir konsekvent "trasig" eller om den fungerar ibland kan jag inte svara på. /Anton |
|
| men är den någon skillnad mellan viscobromsad och vanlig lamellbromsad??? eller är de skit samma??? | |
| vill bara tacka alla för de svar jag fått.... för nu lever bilen igen funkar skit bra för dom som undar=)) | |
|
För att svara på ett par frågor: När siliconet väl överhettat är det tvärkört. Bara enhjulare... :-( En viscodiff är segare i reaktionen än en lamelldiff. Å andra sidan låser en visco hårdare om det behövs. Tills den brinner... If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.