AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.016

mittenbälte bak M5

undrar bara varför jag har ett bälteslås i mitten på baksätet men inget mittenbälte??

/Peter

M5 E34 92b
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hej!
Det finns ett bälte även för mittplatsen, är dock bara tvåpunkts...
Sannolikt så har den halkat under sätet vid någon batteribyte eller liknande. Ta loss sätet så hittar du den under sitsen (om du inte har det tvåsitsiga baksätet dvs).

MVH:Sakke
Har inte heller:(.......?
Tror det är p.g.a. att bilen är ju 4personers bil enligt registerboken.
Sedanen 4pers, touringen 5pers.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Har!
Visa användare
132
Mr_Beemer
Bmw M535i-85 "Gustav Adolf"
Hade
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hallo!
Alla sedaner är väl inte automatiskt 4-sitsiga eller? De tidiga bilarna hade det sk. "breadbin" sätet bak standard alltså strikt tvåsitsigt, men den blev senare extrautrustning, så en del bilar bör vara reggade för 5 pers eller? Detta är alltså beroende på vilket baksäte man har monterad i sin bil.

MVH:Sakke
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Nä tyvärr. Jag har vanligt baksäte med mittbälte men den är ändå bara reggad för 4.
Visa användare
132
Mr_Beemer
Bmw M535i-85 "Gustav Adolf"
Det var samma med min gamla den vara reggad för 4a men hade bälte på alla fem platserna!
Fast det var ju inga problem med ordningsmakten även om man åkte fem i den!

Har du råd att inte åka Bmw??
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
I registreringsbeviset står hur många passagerare bilen är registrerad för, föraren tillkommer alltså...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Ja min är för totalt 4pers iallafall, står passagerar platser förutom föraren: 3.
Då jag reggade in min bil förra sommaren så sade Besiktningsmannen att min bil var lite unik. För i Finland så är nästan alla bilar reggade för fyra personer. Alltså att mitten bältet saknas. Men på min fanns det 3 bälten bak.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.