|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu är det som så att när jag kör en lite längre sträcka d.v.s tills bilen blivit varm o.s.v så känner jag ingen ovanlig doft eller nånting, MEN när jag typ stannar vid ett rödljus då kommer det en lukt som känns som bränd olja inne i kupén. Det luktar aldrig när bilen är kall utan bara när jag varmkört den ett tag. Nån som kan försöka sig på detta problem vore jag jättetacksam! Mvh, Jimmy ps. nej det luktar inte brända lameller ds. =) //BMW-power | |
|
Det är säkert motorolja som droppar ner på avgassystemet/grenrör. Räcker med några droppar. Kan vara det... mvh |
|
|
håller med stavros om en väldigt bra teori. du beskriver det som en konstig lukt kan ju va att det luktar glyckol om det är läck i värme elementet.. tror mest på stavros teori men titta gärna om det försviner olja lr kylar vätska!!! känner du denna doft även om du kör utan fläkt??? Mvh Matte. skrik till om du har en m3a e30 :)gärna vit 90a |
|
|
Tror jag vet vad det är nu, det är ventilkåpspackningen som gjort sitt, så jag ska prova byta den så får man se om det blir bättre, men jag såg igår att det låg lite olja på grenröret och det såg ut som om det hade droppat ifrån ventilkåpan... Så Stavros: Du hade rätt Tack för tippset Mvh, Jimmy //BMW-power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.