AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
658

Alpina B10 V8, rätt pris?

Be
216
Betioveåtta
MB C63 - 2010
Hej På Er!

Nu skall Alpinan bort för nytt fordon är på väg in.
Detta pris bör väl någon nappa på eller vad säger Ni experter. Köpte bilen i april/maj förra året och jag har sedan dess kört 4500mil helt problemfritt. De få människor som tittat på bilen har varit i kategorin "däcksparkare" som enbart velat provköra (men fått tji!).

Kan man få några utlåtanden?

Ha de gott i vårluften
// Martin
Be
216
Betioveåtta
MB C63 - 2010
....glömde länken
Länk
//Martin
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Alltid svårt att sälja en bil in denna prisklass. Normaltsett så skulle folk kanske ha problem med att bilen saknar skinn och har rullat över 10.000 mil. Men på en bil som alpinan är det svårt att säga hur mycket det skulle spela roll.

Tror det handlar mer om att det är en bil som är svår att sälja i denna prisklass. Jag tror mer på ett pris kanske runt 289'. Det beror lite på hur snabbt du vill bli av med bilen. Testa att annosnera även på mobile.de eftersom det inte är allt för ovanligt att dessa skönheter går på export.
Dragan525
Om det är en sv-såld så tycker jag att priset är skitbra!

MVH Dragan

BMW 4 LIFE
Vill ha en sån där emmfämma!
Be
216
Betioveåtta
MB C63 - 2010
Hej Dragan525!
Bilen är importerad men jag tycker priset är bra ändå ;)
eller??
// Martin
(för information kan nämnas att den kostade nästan 400000 för knappt ett år sedan och 4500 mil färre!)
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Inte ett snuskigt bra pris kanske, men helt klart ett bra pris.
Personligen har jag lite svårt för inredningen, men det är ju som alltid en smaksak. Tror dock som acey att antalet begköpare av bilar i den prisklassen är få, men när det väl dyker upp någon som är ute efter just en 01:as B10 så måste din bil vara het.

/Andreas
Be
216
Betioveåtta
MB C63 - 2010
Säg emot mig om jag resonerar fel:
Jag kör ca 5500 mil om året privat, alltså kommer bilen ha gått närmare 16-17 000 mil om ytterligare ett år och vad får jag då för pärlan? den kanske inte sjunker så mycket som den gjort hittills men 230 000 kanske jag får för den men landet ligger ju så att jag vill byta nu, ombyte förnöjer ....

Alltså måste det vara läge att byta nu, när solen skiner och allt är på topp.

// Martin
Dragan525
Betioveåtta: Vi gör så här :) Du får min bil + 70000kr kontant i handen! Seriöst asså! OMBYTE FÖRNÖJER :)
MVH Dragan

BMW 4 LIFE
Vill ha en sån där emmfämma!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.