|
|
|
|---|---|
|
Vilken olja ska man använda? Tror bestämt det är fel olja för kanalerna är igentäpta så ingen olja kommer upp till ventilerna.. och de är inte så bra.. :) Nån som har nå bra förslag på vad jag ska använda för olja till min stackars 528 e28? /Fredrik | |
|
Du bör nog göra rent motorn till att börja med. Finns massvis med olika produkter för det. Använd sökfunktionen här på forumet så hittar du en del att läsa om det. Ang. oljan så funkar Biltemas 5W-40 bra till din bil. Den har en klassning som vida överstiger vad din motor kräver. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
"Den har en klassning som vida överstiger vad din motor kräver." de är inte så säkert.. ligger på 250 pollar i maskinen för tillfället, men den kanske räcker till de oxå.. |
|
|
Aha.. Det skrev du inte i första inlägget. Men troligtvis så klarar den det. Vad har du gjor för att få 250hk ur den motorn? ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Portad & planad, 3" raka rör, öppet filter, chippad.. vet inte om de va nå mer.. inte jag som har trimmat den. 5w-40 syntet-olja från castrol borde funka eller liknande? |
|
| dä får inte säljas dåliga oljor, så biltemas funkar bra den, dä kör ja i 535:an. Mvh//Daniel | |
|
Jag körde med helsyntet i min e28 under ca 300 mil, och det som kom ut vid senaste oljebytet skulle jag inte vilja önska på min värste ovänn!! Min: Länk /Erik ///Tänk först, meka sen... |
|
| Då blir de delsyntet.. Castrol GTX5 Lightec. :) | |
|
Varför delsyntet? Kör ett kort olje/filterbyte med en fin helsyntet, eller en Bilstein Engine-flush för att rengöra motorn. Sen fortsätter du med en bra helsyntet. Att gammal skit rensas ur kan väl inte vara en nackdel? Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
OBS !OBS! Glöm ej att byta oljeröret i toppen !!!! Det är säkert igensatt ! Och det är INTE dyrt på bmw , ca 250 kr.... E-12 Billy B-10 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.